عضو شورای افتاء مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تفسیرهای نادرست از آموزه های دینی را یکی از آفت های کنونی در میان کشورهای اسلامی عنوان کرد.

تفسیرهای نادرست از دین یکی از آفت های امروز جهان اسلام است


 به گزارش  قدس آنلاین به نقل از  مهر، ماموستا سید محمد سعید حسینی شامگاه چهارشنبه در جریان دیدار استاندار کردستان با علما و روحانیون شهرستان سنندج اظهار داشت: متاسفانه امروز تفسیرهای نادرست از آموزه های دینی باعث بروز مشکلات مختلفی در بین کشورهای اسلامی شده است و این وضعیت هر روز مشکلات جدیدی به وجو می آورد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز هر کسی بلند می شود و با تفسیر نادرست ضربه ای را به دین مبین اسلام وارد می کند، عنوان کرد: کسانی که امروز مدعی دفاع از اسلام و آموزه های دینی هستند به دلیل تفسیرهای نادرست باعث شکل گیری گروه های تکفیری شده اند.

عضو شورای افتاء مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و امام جمعه موقت سنندج یادآور شد: امروز انحراف های به وجود آمده در دین مبین اسلام و شکل گیری گروه های تکفیری به دلیل نداشتن اطلاع و آگاهی لازم از دین مبین اسلام به وجود آمده است و این وضعیت مایه نگرانی و تاسف شدید است.

وی به رسالت روحانیون و علما در شرایط فعلی اشاره کرد و بیان کرد: روحانیون و علما باید در شرایط حساس با جدیت هر چه تمامر ورود پیدا کرده و نسبت به مسائل مهم و اساسی جهان اسلام بی تفاوت نباشند چرا که آنها رسالت سنگینی بر عهده دارند.

وی به وضعیت کنونی مردم مظلوم غزه و حملات رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: امروز بی تفاوتی در خصوص این وضعیت مایه تاسف شدید است و متاسفانه در این بین حتی کشورهای اسلامی نیز در این حالت انفعال و بی تفاوتی قرار گرفته اند که البته این شرایط به هیچ عنوان به نفع کشورهای اسلامی نیست.

ماموستا حسینی گفت: همه کشورهای اسلامی به ویژه علما و روحانیون باید در این شرایط به رسالت خود عمل کرده و در راستای محکوم کردن این جنایت ها در صحنه حضور فعالی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به نزدیکی عید سعید فطر یادآور شد: متاسفانه چند سالی است که ما در کردستان وضعیت مناسبی در خصوص روز عید سعید فطر نداریم و عده ای سعی می کنند که روز عید سعید فطر با کشور متفاوت باشد که این روند به هیچ عنوان مناسب استان کردستان نیست.

وی با اشاره به فتوای امام شافعی در این خصوص عنوان کرد: همه ما به عنوان مسلمان در کشور ایران اسلامی زندگی می کنیم و بر اساس آموزه های دینی باید تابع حاکم باشیم و به همین دلیل اعلام کردن یک روز دیگر به عنوان عید بر خلاف روند وجود در کشور به هیچ عنوان مورد قبول و رضایت نیست.

عضو شورای افتاء مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان سخنان خود در این نشست بیان کرد: حفظ وحدت و همدلی در هر شرایطی در کشور لازم و ضروری است و انتظار می رود که همه ما با تاکید بر اشتراکات در راستای ادامه این روند تلاش کنیم و از دادن بهانه به دشمن برای سوء استفاده به صورت جدی پرهیز کنیم.

در نشست استاندار کردستان با علما و روحانیون سنندج، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز سخنرانی کرد و در پایان نیز شرکت کنندگان در این جلسه افطار مهمان استاندار کردستان بودند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.