قدس:آیت ا... سید احمد علم‌الهدی به نحوه شکل‌گیری کشور جعلی اسراییل اشاره و تصریح کرد: در روی کره زمین هیچ کشوری این‌جوری تشکیل نشده است، ...

 شلیک موشک به جای پرتاب سنگ؛ نتیجه روشن راهپیمایی روز قدس

در طول این 60 سال خون ریختند، آتش زدند، خانه‌خراب کردند، بچه و پیرمرد و زن کشتند و دارند می‌کشند، اینها بشرند، انسانند، ما هم انسانیم، این‌ها مسلمانند، آیا باید بی‌تفاوت باشیم و به روی خودمان نیاوریم؟
امام جمعه مشهد در نماز جمعه این هفته مشهد، ضمن تشکر از حضور حماسی مردم غیور مشهد در راهپیمایی این روز، اسراییل را آفت وحدت مسلمانان خواند و عنوان داشت: یک غده سرطانی درست کردند به‌عنوان آفت وحدت اسلامی، یک ژاندارم درست کردند قداره‌کش، دارای بمب اتمی برای آمریکا که هرچه دلش می‌خواهد ثروت منطقه را بدزدد و ببرد و اگر کسی خواست صدایش دربیاید، از این قداره‌کش بمب به دست بترسد.


*علاقه جوانان شیعه فلسطینی به اهل‌بیت(ع)
وی خاطرنشان کرد: در مقابل همچین جریانی واقعاً باید ایستاد و نگاه کرد؟ باید هیچ حرکتی نکنیم؟ اینکه می‌گویند، اینها ناصبی هستند، این از آن حرفهای خیلی بی‌ربط آمریکایی و انگلیسی است. مرحوم پدر من می‌گفت، در حدود 70 سال پیش نسبت به الآن ما مکه مشرف شدیم، از مکه برمی‌گشتیم، شب عاشورا به منطقه «اریحا» رسیدیم، بله آن زمان ناصبی بودند، گفتند ما شب عاشورا خواستیم عزاداری کنیم، یک عده اینها جمع شدند و شروع کردند به ما سنگ زدن، ما به اردوگاه فرانسوی‌ها پناهنده شدیم و آنها یک عده سرباز فرستادند دور ما را گرفتند، از اینها حفظ کنند که اینها به ما سنگ نزنند و ما آن شب عزاداری کنیم، این قضیه مربوط به 70 سال پیش است، قبل از آن‌که اسراییل تشکیل شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در چند سال قبل بنده در تهران در یک جلسه‌ای سخنرانی داشتم، قبل از من یک فلسطینی آمد حرف زد، حدود سه‌ربع فقط در فضایل صدیقه اطهر فاطمه زهرا(س) صحبت کرد. ناصبی آن روز به این روز رسیده که فقط سه‌ربع در فضیلت فاطمه زهرا(س) صحبت کرد، شیعیان فلسطین الآن یک جمعی از شیعیان در جهان اسلام هستند، جوانانشان دو سال پیش آمدند اینجا، عشقی که به امام حسین(ع) و قمر بنی‌هاشم(ع) داشتند و عشقی که به اهل‌بیت(ع) اظهار می‌کردند، اصلاً قابل‌مقایسه با ما نبودند.
وی ادامه داد: اینکه بگویند این داعشی‌ها مال غزه‌اند و بعضی از داعشی‌ها را برده‌اند در غزه تشییع کرده‌اند، این چه حرفی است؟ این حرفها تمام حرفهای انگلیسی آمریکایی است که می‌خواهند دست حمایت ما از پشت سر فلسطین قطع کنند؛ برادران و خواهران، فلسطین خاکریز اول اسلام است.
آیت ا... علم‌الهدی تصریح کرد: دشمن آمده تهاجم خود را برای براندازی اسلام شروع کرده است.


*روز قدس اسراییل را بدبخت کرد
وی در پاسخ به کسانی که می‌گویند، راهپیمایی روز قدس چه فایده‌ای دارد، حالا این روز قدس چه‌کار کرد که این‌همه مرگ بر اسراییل گفتیم، این‌همه راهپیمایی کردیم، این چی شد؟ جنایات اسراییل بیشتر شد؛ گفت: در سال 66 اولین انتفاضه‌ای که شروع شد، تانکهای اسراییلی که به همین غزه می‌آمد، بچه‌ها و جوانان غزه با سنگ و کلوخ با تانک می‌جنگیدند، می‌دانید روز قدس چه‌کار کرد؟ کاری کرد امروز همین جوانان غزه با موشک اسراییل را مستأصل و بدبخت کرده‌اند.
وی افزود: یعنی نتیجه این داد زدنها و مشت گره کردنها با دهان روزه، پای پیاده توی گرما رفتنهای شما مردم، فلسطین را این‌قدر قوی کرد و اسراییل را این‌قدر مستأصل و بدبخت کرد.


* مجاهدت در کنار عبادت است
عضو مجلس خبرگان رهبری به سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روز پنجم مرداد سالگرد آغاز نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب در این کشور است که همه این عزتها و عظمتهایی که نظام ما ازنظر دینمداری دارد به برکت هفتصد نماز جمعه است که در سراسر کشور برپا می‌شود.


*تشویق فرزند باید به او شخصیت دهد
آیت ا... علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی در موضوع تربیت فرزند، گفت: با ایجاد عادت باید بچه را تربیت کرد، اما باید توجه داشت در ایجاد عادت سخت‌گیری نباشد، زیرا اگر سخت‌گیری شود، آن موضوع تربیتی مورد نفرت فرزند قرار می‌گیرد و دیگر جنبه تربیتی نخواهد داشت.
وی روش دوم تربیت فرزند را الگوسازی، روش سوم را تشویق و روش چهارم تربیت را ترغیب ذکر کرد و گفت: ترغیب با تشویق متفاوت است، تشویق فرزند باید به او شخصیت دهد . بچه را به کار خوبی که باید انجام دهد، تحریک کنید و در مقابل انجام ندادن، او را بازخواست نکنید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • samii IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    باسلام موشکهايي که به شهرهاي مسکوني هم نمي خورندچه دردمي خورد خداحافظ