مهدی شهرآبادی: طرح ترافیک درهسته مرکزی مشهد از هشتم مرداد ماه اجرایی خواهد شد و طرح جدید که شامل مسیرهایی مانند خیابان احمدآباد و یا خیابان ابوطالب است پس از بررسی و در صورت نیاز اجرا می‌شود. <BR>

 انتقاد رئیس پلیس راهور استان از فقر پارکینگ در هسته مرکزی شهر

به گزارش خبرنگار ما، رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه برنامه جدید طرح ترافیک در شهر مشهد شامل چه مسیرهایی می‌شود و آیا این طرح اجرا خواهد شد، گفت: طرح جدید ترافیک درمشهد براساس نیازسنجی و پس از ضرورت آن و همچنین نصب دوربین‌های جدید اجرایی خواهد شد، اما اکنون برنامه‌ای برای اجرای این طرح درمسیرهای جدید وجود ندارد و طرح ترافیک همچنان در هسته مرکزی شهر مشهد اجرا می‌شود.
سرهنگ حمیدرضا گرایلی افزود: مسیرهای تعیین شده برای اجرای طرح ترافیک هسته مرکزی مشهدخیابان امام خمینی (ره) به سمت حرم مطهر، میدان شهدا، خیابان بهار از چهارراه لشکر، بیمارستان امدادی به سمت حرم مطهر، خیابان 17 شهریور و خیابان نواب به سمت حرم مطهر، بلوار راه آهن تا تقاطع چهارراه خواجه ربیع به سمت حرم مطهر و خیابان شهیدهاشمی نژاد به سمت حرم مطهر رضوی خواهد بود.
وی با بیان اینکه این طرح در خیابانهای اطراف حرم مطهر اجرایی می‌شود، اظهار داشت: براساس این طرح خودروهایی که رقم آخر سمت راست شماره 3 رقمی آنها عدد فرد باشد می‌توانند روزهای فرد وخودروهایی که رقم آخر سمت راست پلاک آنها زوج باشد روزهای زوج در هسته مرکزی شهر مشهد تردد نمایند و روزهای جمعه نیز طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر اجرا نمی‌شود.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی خاطر نشان کرد: خودروهایی که در زمان اجرای طرح در هسته مرکزی شهر به صورت غیر قانونی و خارج از ضوابط تعیین شده تردد کنند به ازای هر ساعت توقف و ورود به طرح 20 هزار تومان جریمه خواهند شد و هر ساعت توقف در محدوده طرح نیز 20 هزار تومان جریمه مازاد به همراه دارد.
گرایلی افزود: دوربین‌های کنترل ترافیک نیز تمام مسیرهای منتهی به حرم مطهر را رصد می‌کنند و حتی خیابانها و مسیرهای فرعی نیز کنترل می‌شوند. وی باهشدار به رانندگان متخلف تصریح کرد: اگر خودروی متخلف از مسیرهای فرعی خیابانها و کوچه‌های اطراف حرم مطهر نیز تردد کند دوربین‌ها پس از ورود این خودرو به مسیرهای اصلی و خیابانهای منتهی به حرم مطهر شماره آن را ثبت خواهند کرد و جریمه در پرونده خودرو ثبت خواهد شد.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: این طرح از ساعت 7 صبح تا 23 در مسیرهای یاد شده اجرا می‌شود.
وی با انتقاد از کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر مشهد و با بیان اینکه مشهد از فقر پارکینگ رنج می‌برند، اظهار داشت: نبود پارکینگ کافی در هسته مرکزی شهر مشهد مشکلاتی را به وجود آورده است و به همین دلیل خواسته ما از زائران و مسافران و مجاوران این است که خودرویشان را پیش از محدوده طرح و در مکانی امن و یا در محل اقامت خود مانند هتلها پارک کنند تامشکلاتی برای آنها به وجود نیاید و از ترافیک در محدوده اجرای طرح نیز جلوگیری شود.
وی بابیان اینکه متولی ایجاد و یا ساخت پارکینگ در مشهد، شهرداری است، اظهار داشت: شهرداری قرار بود زمین‌های بلاصاحب و یا مکانهای مورد نیاز را در هسته مرکزی شهر شناسایی و نسبت به ساخت و راه اندازی پارکینگ در آنها اقدام کند که این کار باید با سرعت بیشتری انجام شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.