نخست وزیر ترکیه روز گذشته پروژه عظیم ۴ میلیارد دلاری قطار سریع السیر استانبول به آنکارا را در شرایطی رسما افتتاح کرد که به نظر می رسد امیدوار است با اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی و عمرانی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.<BR>

تکاپوی انتخاباتی اردوغان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

 به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز؛ توسعه اقتصادی ترکیه در سال‌های اخیر عامل مهمی در افزایش محبوبیت اردوغان در ترکیه به شمار می رود و یکی از مهمترین اولویتهای دولت اردوغان در سال‌های گذشته اجرای پروژه های بزرگ و عظیم عمرانی و زیرساختی بوده است.

بر اساس این گزارش اردوغان در مراسم افتتاح این پروژه بزرگ اقتصادی تاکید کرد: 12 سال قبل دستیابی به فطار سریع السیر چیزی فراتر از یک رویا نبود ولی اکنون ما کشوری هستیم که رویا را به واقعیت تبدیل کرده ایم. اردوغان در شرایطی در مراسم افتتاحیه این قطار سریع السیر شرکت کرده بود که 5 فروند بالگرد شامل دو بالگرد نظامی کبرا وی را اسکورت کرده بود.

وی تصریح کرد: علی رغم کارشکنی و خرابکاری های صورت گرفته برای جلوگیری از اجرای این پروژه ما اکنون آن را به پایان رسانده و برای خدمت رسانی به مردم آماده کرده ایم.

افتتاح این پروژه بزرگ عمرانی در شرایطی است که کمتر از 3 هفته زمان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه باقی مانده است. اردوغان همچنین قصد دارد پروژه بزرگ فرودگاهی را اجرا کند که مدعی است شلوغ ترین فرودگاه جهان خواهد شد. اردوغان همچنین در نظر دارد آبراه 50 کیلومتری را برای رقابت با کانال سوئز ایجاد کند.

عملیات احداث پل سوم بر روی تنگه "بوسفوروس" در دست اجرا است و ترکیه قصد دارد چندین نیروگاه اتمی دیگر نیز احداث کند. دولت ترکیه همچنین قصد دارد طی ده سال آینده بیش از 250 میلیارد دلار در بخش‌های جاده سازی؛ انرژی و زیر ساختهای فناوری اطلاعات سرمایه گذاری کند.

قطار سریع السیر ترکیه مسیر 53 کیلومتری استانبول آنکارا را در 3 ساعت و نیم با سرعت 250 کیلومتر در ساعت طی می کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.