رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشریح دلایل قطع فاینانس چین، گفت: درصورتی که مذاکرات ایران و چین به سرانجام نرسد، احتمال همکاری با کشورهای اروپایی تقویت می شود.<BR>

۲ دلیل اصلی قطع فاینانس چین/ احتمال همکاری با کشورهای اروپایی وجود دارد

ارسلان فتحی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص چرایی قطع فاینانس چین طی هفته های اخیر، اظهار داشت: چین می خواهد کمتر از مبالغی که ایران در آنجا پول دارد "فاینانس" را انجام دهد در حالی که بنا بود 2 برابر این مبلغ را تأمین اعتبار کند.

وی با تأکید براینکه دلیل مذکور موجب شد تا ایران تصمیم بگیرد فاینانس را قطع کند، افزود: همچنین کشور چین قصد دارد فاینانس را برای کالا و پروژه هایی که خودش تشخیص می دهد برقرار کند درحالی ایران باید تعیین کند این اعتبار صرف خرید چه کالا و یا تکمیل چه پروژه ای شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دو دلیل مذکور را بعنوان مهمترین عوامل قطع فاینانس چین برشمرد و در ارتباط با قول رئیس کل بانک مرکزی برای رفع این مشکل تا هفته های آینده، تصریح کرد: البته ایران و چین در حال مذاکره هستند که در این خصوص به نتیجه برسند و باید دیپلماسی دو طرف تقویت شود.

فتحی پور در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که ایران به جای چین کشورهای اروپایی را جایگزین کند؟ گفت: کشورهای اروپایی در سفر به ایران بازدیدهایی را از پروژه های اقتصادی داشته و اعلام آمادگی برای همکاری با ایران را کرده اند.

وی افزود: بعد از اینکه صداقت و اعتماد طرفین مشخص شد، برقراری فاینانس با کشورهای اروپایی کار خوبی است و باید عملی شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.