۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 225622

قدس آنلاین :23 تیرماه مطلبی با عنوان "شهریه های کمرشکن پیش دبستانی ....در قدس آنلاین منتشر شده که در پی آن روابط عمومی وزارت آموز ش و پرورش توضیحی را ارسال نموده استبه

توضیح آموزش و پرورش درباره یک مطلب

به گزارش قدس آنلاین ،متن جوابیه آموزش و پرورش به شرح زیر است:

مدیرمسئول محترم سایت –قدس آنلاین
باسلام و احترام
عطف به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ 23/4/93 باعنوان«6 ساله ها خانه نشین شدند» به اطلاع می رساند: -آنچه درابتدای خبر مذکور به چشم می خورد درخوش بینانه ترین شکل ، حاکی از بی اطلاعی یا بی توجهی نگارنده و سردبیر محترم موید چاپ مطلب است . سطور آغازین خبر ، مسئولان آموزش وپرورش را از صف تاستاد ، درمظان اتهام به" بی فکری و عدم توجه به دوره ی پیش دبستانی" قرارداده است و از واگذاری امور پیش دبستانی به بخش غیردولتی به عنوان رهایی مسئولین ازمخمصه یاد می کند. این اشارات 2 سال پس از اخذ تصمیم در شرایط خاص ، یادآور ماجرای اصحاب کهف درعصر ارتباطات است .
براین مبنا لازم به یاد آوری است که ساختار اداری دفتر آموزش پیش دبستانی در حوزه ی اجرا، در سال 1391 به بخش غیردولتی منتقل شد . به لحاظ توجه خاص و کارشناسانه ی مقام عالی وزارت دولت یازدهم ، بهمن 1392 ؛ با باز تعریف دفتر آموزش پیش دبستانی ، این ساختار مجددا به حوزه ی دولتی پیوست . لذا درحال حاضر موضوع آموزش وپرورش دوره ی پیش دبستانی کشور "حاشیه ای از خروارها مشکل نظام آموزشی "محسوب نمی شود.
در همین راستا در دستورالعمل مدیریتی و اجرایی دوره ی پیش دبستانی سال تحصیلی 94-1393 حمایت های دولت جهت توسعه ی کمی وکیفی این دوره پیش بینی شده است . - درخصوص رسمیت و اجبار دوره ی پیش دبستانی ، یادآور می شود مباحث قانونی ، مستلزم استناد و قانونمندی است . این که" قرار بوده پیش دبستانی جای پیش دانشگاهی را بگیرد "در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و رای نیاورده است . لیکن در زمینه ی "رسمیت یافتن پایه" شایان ذکراست که دوره ی پیش دبستانی در اسناد بالادستی آموزش و پرورش کشور" دوره ای رسمی وغیر اجباری است ". تعیین وضعیت نیروی انسانی وسایر نیازهای این دوره نیز ، منطبق با مصوبات مجلس شورای اسلامی و درچارچوب قوانین و مجوزهای دولت محترم در بخش های مرتبط پی گیری و انجام می شود . - ارائه هرگونه اطلاعات وداده های آماری مستلزم ذکر منبع و سند است .
براین مبنا آمارهای ارائه شده از جمله آمار 6 درصدی پوشش روستایی قابل قبول نیست . - با استناد به بخشنامه شماره 24776 سازمان مدارس غیردولتی و توسعه ی مشارکتهای مردمی در رابطه با الگوی تعیین شهریه مدارس غیر دولتی مصوبه هشتاد و هفتمین جلسه شورای نظارت مرکزی در بند5 قیدگردیده است که شهریه مراکز پیش دبستانی های ضمیمه ی مدارس ابتدایی غیردولتی توسط شورای تعیین نرخ شهریه شهرستان/منطقه/ ناحیه تا 80 درصد شهریه دوره ی ابتدایی همان مدرسه و مراکز پیش دبستانی های غیر دولتی مستقل طبق الگوی شهریه محاسبه می شود . دربند 6 نیز آمده است که شهریه مراکز پیش دبستانی های غیردولتی با نظر شورای نظارت استان توسط شورای تعیین شهریه شهرستان/ منطقه/ ناحیه تعیین می گردد. لذا اخذهرگونه مبلغ اضافه بر شهریه های مصوب ، غیرقانونی وتخلف محسوب می گردد. -درخصوص کودکان مناطق دوزبانه نیز شایان ذکر است ، دوره های آموزشی مورد نیاز کودکان این مناطق با رویکرد تسلط نسبی به زبان فارسی قبل از ورود به کلاس اول ابتدایی ، با استفاده از اعتبارات دولتی همه ساله اجرا می شود .
توضیح قدس آنلاین:مطلب مورد اشاره که موجب برآشفتن روابط عمومی محترم آموزش وپرورش شده برگرفته از گزارش روزنامه شرق بوده که در قدس آنلاین بازنشر یافته است

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.