معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه کشور مان در دیدار با سید حسن نصراله دبیرکل حزب الله لبنان بر تداوم حمایتهای همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در لبنان و فلسطین تاکید کرد.

بررسی تحولات منطقه دردیدار عبداللهیان و دبیرکل حزب الله

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از وزارت امور خارجه ، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در لبنان، با سید حسن نصراله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه بویژه تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

سیدحسن نصراله در این دیدار با ستایش از ایستادگی وصف ناپذیر ملت فلسطین و دستاوردهای بی نظیر گروههای مقاومت فلسطینی در برابر ماشین جنگی رژیم غاصب، تاکید کرد: پیروزی مقاومت در جنگ جاری در غزه، سند روشن دیگری بر پوشالی بودن رژیم صهیونیستی و نوید بخش پیروزی نهایی ملت فلسطین و ملتهای منطقه بر این رژیم است. دبیرکل حزب الله با اشاره به راهپیمایی های عظیم ملت ایران و دیگر ملت های مسلمان منطقه در پاسخ به ندای رهبرکبیر و فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس، این وحدت و انسجام را خنثی کننده توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان امت اسلامی دانست.

سید حسن نصراله همچنین از حمایتهای دایمی و قاطع مقام معظم رهبری، ‌رییس جمهور و دولت و ملت بزرگ ایران از مقاومت ، تقدیر کرد.

امیرعبداللهیان نیز با تشریح اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران در سه هفته اخیر با هدف توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین و تلاش برای رفع فوری و کامل محاصره غزه و امداد رسانی به مردم این منطقه ، توسل رژیم صهیونیستی به کشتار وسیع ،‌هدفمند و سازمان یافته شهروندان فلسطینی بویژه زنان و کودکان را نشانه استیصال کامل این رژیم در مقابل قدرت رزمندگان مقاومت دانست.

معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه بر تداوم حمایتهای همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در لبنان و فلسطین تاکید کرد.

عبداللهیان:جبهه مقاومت در منطقه خاورمیانه مستحکم است

معاون امور عربی-آفریقایی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بر مستحکم بودن جبهه مقاومت در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

حسین امیر عبداللهیان در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار تاکید کرد کشورهای های حاضر در محور مقاومت همچنان با یکدیگر متحد و یکپارچه هستند.

وی افزود: ما با صدای بلند اعلام می کنیم ایران،عراق،سوریه،لبنان و فلسطین پنج کشور موثر در جبهه مقاومت هستند و علی رغم توطئه های صهیونیستی و جهانی علیه جبهه مقاومت، این جبهه در قوی ترین وضع خود قرار دارد و نمونه بارز آن را می توان در سه هفته گذشته در نوار غزه مشاهده کرد. ما در طول سه سال گذشته که سوریه با بحران روبرو بود همیشه با این سوال روبرو بودیم که آیا رابطه جمهوری اسلامی ایران با جنبش حماس قطع شده است یا خیر و این که آیا جمهوری اسلامی ایران از حماس به عنوان بخشی از گروه های مقاومت در فلسطین حمایت می کند؟

پاسخ به این سوال روشن است. جمهوری اسلامی ایران در سخت ترین شرایط قوی ترین ارتباطات خود را با جنبش حماس حفظ کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.