قدس آنلاین:مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : دریافت هر گونه وجه از اولیاء دانش آموزان به هنگام ثبت نام ممنوع است و پس از آن هم فقط در صورتی که والدین دانش آموز داوطلب باشند می توانند مبالغی را برای مشارکت به حساب مدرسه واریز کنند.

پرداخت مشارکت ها از سوی اولیاء دانش آموزان باید صرفاً داوطلبانه انجام شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمد حسن قائدی‌ها  در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر 70 بازرس در استان اصفهان بر روند اجرای فرآیند ثبت نام نظارت دارند ، اظهارداشت: تاکنون 2325 مورد بازرسی از مدارس استان انجام شده که 2120 مورد آن از مدارس دولتی و 205 بازرسی از مدارس غیر انتفاعی انجام شده است.
وی بار دیگر تاکید کرد: دریافت هر گونه وجه از اولیاء دانش آموزان به هنگام ثبت نام ممنوع است و پس از آن در صورتی که والدین دانش آموز داوطلب باشند می توانند مبالغی را برای مشارکت به حساب مدرسه واریز کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بر اساس بند 3 ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش ، شهرداری های استان موظفند بر اساس قانون و از تاریخ 1/6/93 نسبت به رفع ابهام و احیاء دریافت 5 درصد عوارض صدور پروانه های ساختمانی ،تفیک زمینها ، پذیره و نوسازی را به آموزش و پرورش ارایه کنند که این مسأله مهم فرموش شده بود اما در شورای آموزش و پرورش احیا شد.
قائدیها تاکید کرد: آموزش و پرورش امروز به مشارکت جدی سایر دستگاه ها و خیرین در بخش های مختلف نیاز دارد.
وی تصریح کرد:آموزش و پرورش بالاترین نهاد تعلیم و تربیت کشور و بزرگ‌ترین دستگاهی است که با تمام جامعه ارتباط دارد و این ارتباط وسیع، فضای انتقادات و پیشنهادات، فرصت مطلوبی برای آموزش و پرورش ایجاد می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به سیاست‌های کلی آموزش و پرورش ، تاکید کرد: چهار سیاست کلی توسعه مشارکت، توسعه مدیریت آموزشی، عملیاتی کردن بودجه و ساماندهی نیروی انسانی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه مسأله مشارکت همواره دغدغه مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش بوده است ، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان نمونه کشور فرمودند: "همکاری دستگاهها ، سازمان ها و ارگان ها با آموزش و پرورش الزامی است " که همین فرمایش معظم له فتح بابی شد تا آموزش و پرورش کمیته ها و کارگروههایی تشکیل داده و برای انعقاد تفاهم نامه با سازمانها و وزارتخانه ها اقدام نماید.
قائدی ها در عین حال فعالیت هزینه بری آموزش و پرورش را مهمترین چالش این اداره کل خواند و تاکید کرد: این درست است که آموزش و پرورش به مشارکت مردم نیاز دارد اما پرداخت مشارکت ها از سوی اولیاء دانش آموزان باید صرفاً داوطلبانه انجام شود .
وی همچنین با اشاره به اینکه سرانه سال تحصیلی مدارس طی چهار نوبت واریز می شود ، از واریز نخستین نوبت آن طی روزهای آینده خبر داد.
قائدی ها یادآور شد : برای آماده سازی مدارس برای مهر 93 ،پنج کمیته شامل کمیته های سازماندهی نیروی انسانی در واحدهای آموزشی، تعمیر و تجهیز مدارس با کمک اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان برای رفع کسری های واحدهای آموزشی ، توجیه و تبلیغ ، تایید صلاحیت و نظارت و ارزیابی تشکیل شده و در حال انجام وظیفه هستند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.