گروه سیاسی - یوسف پور: قدرت ارتشهای کشورهای سوریه، عراق و مصر به دلیل خیانتهای سران برخی کشورهای عربی از بین رفتند.<BR>

 با خیانت سران عرب، قدرت ارتشهای سوریه، عراق و مصر از بین رفت

به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران روز گذشته در اولین هم‌اندیشی نقش حوزه‌های علمیه و بسیج در مدیریت جهادی و عرصه فرهنگ که در مشهد مقدس برگزار شد، به بیان خیانتهای برخی از سران کشورهای عربی و ترکیه، پرداخت و گفت: ‌ارتش سوریه، ارتش عراق و ارتش مصر سه ارتش قدرتمند کشورهای اسلامی بودند، اما به دلیل خیانتهای سران برخی از کشورهای عربی، ارتشهای این سه کشور قدرت خود را از دست دادند.
سعیدی، فرهنگ بسیجی را عامل اصلی تغییر معادلات به نفع ارتش سوریه دانست و افزود: یکی از ضعفهای دولت عراق که سبب شد مقاومت مردمی در برابر گروههای تکفیری قدرتمند نباشد این بود که نتوانست بسیج را در این کشور برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و سلفی راه اندازی کند.
وی با بیان اینکه امروز جغرافیای جهان اسلام دستخوش توطئه‌های ننگین آمریکا شده است، افزود: آمریکا تا سال 2010 به دنبال جنگ تمدنها بود اما بعد از آن با توجه به هزینه بالا و تلفاتی که برایش داشت به سوی جنگ درون تمدنی حرکت کرد.
سعیدی، مهمترین استراتژی جنگ درون‌تمدنی که از سوی آمریکا مطرح شده است را نیابتی بودن آن دانست و گفت: در این جنگ عربستان، قطر و ترکیه به نیابت از آمریکا در سوریه، عراق، مصر و لیبی می جنگند. وی، نتایج این جنگها را برای آمریکا و اسراییل گسترش تفرقه بین شیعه و سنی و از بین رفتن سه ارتش سوریه، مصر و عراق دانست و گفت: یکی از رسالتهای ما این است که تا جایی که می‌توانیم در جهت صدور فرهنگ غنی بسیج به جهان تلاش کنیم.


مماشات، عرصه را به دست دشمن می‌سپارد
رئیس حوزه‌های علمیه کشور نیز در این هم اندیشی، گفت: مماشات در شرایط کنونی عرصه را به دست دشمن می‌سپارد و باید به این موضوع به صورت ویژه توجه کرد. آیت ا... حسینی بوشهری با بیان اینکه بسیجیان در دوران دفاع مقدس اطاعت از فرماندهان را از علما و روحانیون زمان آموختند و این خود نشان‌دهنده جایگاه عظیم و رفیع روحانیت در این دوران است، افزود: بدون شک امروز سرباز فداکار در دفاع از انقلاب اسلامی روحانیت است، بنابراین باید زخم زبان دشمن را به جان خرید تا زمینه شکوفایی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی را فراهم کرد.
حسینی بوشهری، بسیج را نهادی پیش‌قدم در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دانست و اضافه کرد: حوزه‌های علمیه نیز برای رفع دغدغه‌ها و شبهات جوانان و تلاش در احیای امر به معروف و نهی از منکر آمادگی کامل دارد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز سخنران دیگر این مراسم بود. در این هم اندیشی، آیت ا... مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین فرجام مدیر اجرایی حوزه های علمیه خراسان، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی امام جمعه و مدیر حوزه علمیه اصفهان و حجت الاسلام نواب مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور حضور داشتند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.