قدس آنلاین:رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: سرمایه دار ترین مردم جهان، معلمان هستند زیرا سرمایه آنها، انسان است.

معلمان سرمایه‌دارترین مردم جهان هستند

به گزارش قدس آنلاین ،حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در سومین روز از اردوی معرفتی ـ فرهنگی حیات طیبه وی‍ژه دانشجو معلمان و فعالان فرهنگی پسر دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور‌ که در دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد در حال برگزاری است، با بیان اینکه بیش از 40 سال معلم بوده‌ام، گفت: تا به امروز برای دانشجویان، اساتید و حوزویان سخنرانی در قالب کلاس زیاد داشته‌ام و علت آن، این است که شهید بهشتی(ره) در زمان حیات خویش این کار را از من در خواست کردند و بنده هم قبول کردم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اولین معلم هستی خداوند عالم است، اظهار داشت: بعد از خدا، رسول اکرم(ص)، جبرییل و ائمه هدی(ع) معلمان بشر هستند و شما دانشجویان در مسیر آنها حرکت می‌کنید لذا باید از این مقام و جایگاه بهره‌ی کافی را ببرید.
این مفسر قرآن کریم در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در معلمی پول و مال زیادی وجود ندارد لذا معلمان در این حرفه، فقط با اخلاص و نیت خدایی کار کنند تا خداوند در قبال عمل آنها برکت را برایشان رقم بزند. معلمی که برای خدا به تعلیم و تربیت می‌پردازد، نَفَس کشیدنش هم عبادت محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه معلمان باید هفته‌ای یک کتاب مطالعه کنند، گفت: به کتاب‌ها و دروس دانشگاهی قناعت نکنید و برای خود سیر مطالعاتی تدوین کرده و کتاب‌های اعتقادی، روایت و تفسیر را رأس مطالعات خود قرار دهید.

پیشرفت کشور در دستان معلم
حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه معلم می‌تواند پیشرفت کشور را رقم بزند، افزود: برای دانش‌آموز وقت بگذارید و گاهی اوقات چهره به چهره و خصوصی برای افراد تعلیم و تربیت داشته باشید.
این خطیب برجسته اظهار داشت: در تدریس و کلاس‌داری از یکنواختی بر حذر باشید و در جوانی خود را به علم، نگرش عالی و همت بلند مجهز کنید تا در آینده ثمره‌ی بیشتری داشته باشید.
وی با اشاره به اینکه داشتن انس با قرآن و احادیث لازمه تعالی یک معلم است، گفت: معلمین با یک اسلام شناس در تماس باشند و در تربیت دانش‌آموزان از راهنمایی و تجربیات وی استفاده کنند.
به گزارش ستاد خبری همایش حیات طیبه، رییس ستاد اقامه نماز کشور درپایان خطاب به دانشجو معلمان خاطر نشان کرد: مدرک لیسانس و فوق لیسانس پایان درس نیست، فارغ التحصیلی درفرهنگ اسلام بی معناست و معلم باید عطش کسب علم را در دانش آموز بیشتر کند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدي IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 3
    معلمان 3 ميليون حقوق ميگرند 6 ماه هم بيکارند
  • معلم IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    اين سرمايه ها براي معلم خونه، ماشين، يه زندگي معمولي، شرمنده نشدن در مقابل خانواده ،.....نميشه .آقاي قراعتي ما از اين شعار ها خسته شديم.به آقاي محمدي که گفتند معلمان 3 مليون حقوق ميگيرن و تابستان هم بيکار لازمه بگم که من 19 سال سابقه در دبيرستان 1040000 يک ميلون و چهل هزار تومان ميگيرم.وثتي کل دنيا ميدان حقوق معلم در ايران بخور نميره شما که حتما همسايه تون هم معلمه چطور از احوال همديگر خبر نداريد مومن.