قدس آنلاین یزد - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: افزون بر 48 هزار متر مریع از اراضی ملی این شهرستان در حومه شهر و بخش مرکزی طی یکسال گذشته رفع تصرف شد .

48هزار مترمربع از اراضی ملی مهریز رفع تصرف شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، علی زارع سروی اظهار داشت : این کار با همکاری خوب مردم در مناطق روستایی و بر اساس مقررات و اقدام به موقع دستگاه های ذیصلاح انجام شده است .

وی افزود: شناسایی زمین خواران و برخورد با متخلفان و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی یک عمل مهم و جزو اولویت های این اداره در طول سال است که در این شهرستان انجام می شود .

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز اظهار داشت: مردم در شهر و بخصوص در مناطق روستایی و بویژه در دهستان های ییلاقی این شهر باید در صورت مشاهد هرگونه تصرف غیر قانونی اراضی ملی مراتب را برای برخورد با خاطیان به این اداره اعلام کنند .

زارع سروی ضمن گرامیداشت هفته دولت که یادآور فداکاری های فرزندان گرانقدر انقلاب است از مرمت کنترل سیل و تثبیت بستر رودخانه سرو کمال آباد و احداث کانال هدایت آب چشمه غربالبیز به سد عباس آباد خبر داد .

وی گفت: احداث بند خاکی تنگ چنار ، توسعه فضای سبز شهرستان در سطح یک هکتار در پارک گلستان ، مراقبت و نگهداری ار جنگلکاری های سنواتی ، پارکها و فضای سبز و اجرای عملیات ذخیره نزولات توام با بذرکاری در سطح 330 هکتار از مراتع مهریز انجام شده است.

رییس اداره منابع طبیعی مهریز خاطر نشان کرد: نظارت بر اجرای طرحهای مرتع داری در سطح 16140 هکتار ، ساماندهی دام در سامانهای عرفی در سطح 480 هزار هکتار و احداث یک دستگاه آب انبار در مرتع چکنه ای تابستانه سرو ، ارنان ، کمال آباد انجام شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه اصلی این اداره ، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی است مشارکت ملی و مردمی در حفظ و حراست از این منابع ملی را ضروری دانست و فرهنگ سازی را راهکاری مناسب برای حفاظت از این عرصه های ملی برشمرد .

زارع ، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و فرهنگ سازی را از عوامل اصلی ارتقای آگاهی عمومی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت از طبیعت دانست.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.