۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶
کد خبر: 231670

قدس آنلاین: نخستین کلینیک صنعت در شهرک‌های صنعتی کشور همزمان با هفته دولت در شهرک فناوری قطعات خودرو افتتاح شد.<BR>

افتتاح نخستین «کلینیک صنعت» در تبریز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، این کلینیک صنعتی با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی،‌ معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری، رئیس دانشگاه تبریز و جمعی از اساتید دانشگاه و صنعتگران در شهرک فناوری قطعات خودرو تبریز آغاز به کار کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح این کلینیک،‌ اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی با تهدیدها و فرصت‌هایی روبه‌رو هستند که بنا به دلیل متعدد از نظر مدیران آن ها مغفول مانده است.

محمدعلی عسگری افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان با همکاری دانشگاه تبریز در راستای پیاده سازی و اجرای برنامه‌های استراتژیک در واحدهای تولیدی اقدام به ایجاد نهادی با عنوان «کلینیک صنعت» کرده تا خدمت‌رسانی به صنایع کوچک و متوسط استان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: براساس توافق انجام یافته شرکت شهرک‌های صنعتی استان با تخصیص امکانات و فضای مناسب به معاونت پژوهشی دانشگاه تبریز امکان استقرار هسته مرکزی این کلینیک را در بطن صنعت استان فراهم ساخته و دانشگاه نیز با ارایه خدمات توسعه کسب و کار به واحدهای تولیدی آن‌ها برایرفع مشکلات تخصصی و فنی کمک خواهد کرد.

عسگری اضافه کرد: بر پایه طرح کلینیک صنعت، ‌بنگاه هایی که با عارضه صنعتی روبرو هستند با تشریح نارسایی های پیش رو راهکارهای فنی و تخصصی لازم را از مشاوران کلینیک صنعت دریافت خواهند کرد.

وی،‌ مشاوره، عارضه‌یابی، ارائه راه‌حل مسائل و مشکلات مبتلا واحدهای صنعتی و اصلاح خطوط و روش‌های تولید و ساختار سازمان، کمک به ارتقا تکنولوژی واحدهای صنعتی و بومی‌سازی فناوری‌های روز واحدهای صنعتی، ایجاد بستری به منظور استفاده از ظرفیت‌های متخصصان فنی برای حل مشکلات صنعت، شناخت و به کارگیری فناوری‌های مدرن و برنامه‌ریزی برای بومی‌سازی آنها و هدایت تحقیقات دانشگاهی به سمت تحقیقات کاربردی و صنعتی در حوزه‌های صنعت و کارآفرینی را از اهداف راه‌اندازی کلینیک صنعت در شهرک‌های صنعتی اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:‌ کلینیک صنعت با محوریت نهادینه‌ کردن فرهنگ استفاده از خدمات کلینیکی و مشاوره‌ای، سعی می‌‌کند بستری مناسب را مهیا سازد تا هنگام بروز مشکل، صنعتگران به مشاوران کارآزموده مراجعه کرده و به سهولت برای رفع و درمان مشکلات فنی خود اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین در سخنانی اظهار کرد:‌وجود مشکل در صنعت قابل کتمان نیست ولی سعی داریم با کمک همه بخش‌ها این مشکلات را تقلیل دهیم.

داود بهبودی با بیان اینکه ایجاد کلینیک صنعت یکی از راه‌های حمایت و پشتیبانی از صنعت استان است، عنوان کرد :‌برنامه‌ریزی به خودی خود معجزه نمی‌کند، ‌بلکه باید در اجرا نیز دقت کافی را داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف پیش بینی شده نایل آییم.

وی افزود:‌ توانمندسازی مدیریتی و انسان در ابعاد مختلف و وجه‌های گوناگون ما را با کمترین منابع در مسیر توسعه قرار خواهد داد و کلینیک صنعت می‌تواند کمک شایانی در این خصوص انجام دهد.

محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه همه امکانات دانشگاه تبریز در اختیار کلینیک صنعت خواهد بود، گفت:‌ امیدواریم نتیجه اقدامات کلینیک صنعت استان را در ارتقای وضعیت صنعت و جامعه ببینیم و این ارتقا باعث رسیدن به آرمان‌های نظام و انقلاب باشد

انتهای پیام/
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.