۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 231730

حمیدرضا عرب- روزنخست هفته ششم لیگ برتر فردا روی پرده خواهد آمد و داربی اصفهان را که میان ذوب آهن و سپاهان برگزارمی شود، می توان بزرگترین بازی هفته دانست. سپاهان درپی جبران امتیازهای عقب افتاده از صدرنشین است و یحیی و شاگردانش ملتمسانه در پی اولین پیروزی می گردند.

هفته ششم لیگ برتر؛ استقلال منتظر توقف مدعیان


داربی های اصفهان طی سالهای اخیر کم گل نبوده و به مانند داربی هایی که در تهران برگزارمی شود، آن جذابیت را ندارند. بعید است که بازی فردا میان اصفهانی‌ها نیز متفاوت از بازی های گذشته باشد. ذوب‌آهن اگرچه حسرت کسب پیروزی را بر دل دارد، اما می داند که ماجراجویی مقابل سپاهان ممکن است برایش گران تمام شود، در نتیجه برای تیم یحیی شاید یک تساوی دیگر هم نتیجه بدی نباشد.
سپاهان نیز می داند ذوب همواره در داربی ها به تیم متفاوتی بدل می شود که استعداد خلق هرنتیجه ای را دارد. شاید برای کرانچار نیز مساوی بهتر از باخت باشد، اما تساوی احتمالی بیش از آنکه برای سبزپوشان خطرآفرین باشد، سپاهان را از دایره مدعیان دور می‌کند و به همین دلیل شاید زردها بیش از سبزها در پی‌ پیروزی بگردند.
اما تساوی این بازی، آرزوی استقلال است. استقلالی که طی دو هفته اخیر با بردهای پرگل از مدعیان کمی فاصله گرفت و به صدر جدول رفت. استقلال بازی چندان دشواری پیش رو ندارد. تقابل با گسترش فولاد ممکن نیست که مشکلات آن چنانی را برای امیر و شاگردانش به وجود بیاورد. استقلال به دنبال کسب 3 پیروزی در 3 بازی خانگی بود که دو پیروزی را به چنگ آورد و حالا می کوشد سومین برد را هم نصیب خود کند.
آبی ها تا کنون برابرتمام حریفان به ظاهر آسان خود، به برتری رسیده اند و یک نکته را درکارنامه استقلال می بینیم که شاید در آینده دوباره تکرار شود. نکته این است؛ باختن به تیمهای مدعی! استقلال به سپاهان باخته است و این تردید وجود دارد که تیم قلعه نویی دربازی بزرگ آینده نیز دوباره نتیجه را واگذارکند. البته پیش بینی این استقلال کمی دشوار است. امیر تیمی را در اختیار دارد که صاحب بهترین هافبکهای ایران است. بازیکنانی که هریک موهبتی بزرگ در تیمهای دیگر محسوب می شوند.
استقلال را از این نظر کامل ترین تیم لیگ می دانند، اما هنوز پرسشهایی درباره کیفیت بازیکنان خط حمله استقلال وجود دارد که به مرور زمان پاسخش را خواهیم یافت. هفته ششم هفته مهمی است و شاید بتوان پیروزی فولاد را که در خانه اش میزبان سایپا است(مجید جلالی را ببینید که مقابل تیم سابقش می ایستد!) محتمل دانست یا برد دیگری را وارد کارنامه تراکتوری کرد که از نفت مسجد سلیمان پذیرایی می کند. تنها مدعی که بازی سخت تری پیش رو دارد، همان سپاهان است با یک بازی چالش برانگیز و دشوار. پرونده بازی های روز نخست هفته ششم با بازی نفت تهران و پیکان شروع می شود. این هم شاید یک داربی دیگر لقب بگیرد که سخت در آینده کاری منصورابراهیم زاده مؤثر است. مسؤولان باشگاه پیکان به رغم آنکه 20 میلیارد هزینه کردن تیم شان را در قعر جدول می بینند. فاجعه آنجاست که هیچ گلی از سوی مهاجمان پیکان هم به ثمر نرسیده که این اوضاع را برای تیم ابراهیم زاده بدتر جلوه می دهد. آیا منصوریان می تواند نسخه آن یک منصور را پیچید؟
برنامه بازی های روز نخست هفته ششم
جمعه 7 شهریور
استقلال تهران- گسترش فولاد تبریز- ساعت 19 - ورزشگاه آزادی تهران
ذوب‌آهن- سپاهان - ساعت 19- ورزشگاه فولادشهر اصفهان
نفت تهران- پیکان- ساعت 18 - ورزشگاه تختی تهران
تراکتورسازی- نفت مسجد سلیمان - ساعت 18 - ورزشگاه یادگار امام تبریز
فولاد خوزستان- سایپا- ساعت 10/19- ورزشگاه غدیر اهواز

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بيتا IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    به اميد موفقيت بازيکنان ليگ درسال جاري، و اميدوارم ليگ امسال باعث ترقي تيم ملي در مسابقات آسيايي