مردم غزه می گویند باوجود پایان جنگ، مشکلات آنها به علت ویرانه شدن خانه هایشان و از دست رفتن زندگی شان ، مشهودتر می شود.

مردم غزه: تهاجم رژیم صهیونیستی، ما را بی خانمان کرده است

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مردم غزه پس از هفت هفته جنگ خونین به غزه بازمی گردند. آرامش به غزه بازگشته است اما در ورای این آرامش، رنج و مصیبت مردم غزه به تدریج خودش را نشان می دهد چراکه مردم غزه با خانه های ویران شده خود مواجه می شوند و واقعیتهای تلخ را تجربه می کنند. نیروهای اسرائیل با حملات هوایی و زمینی خود ، کوشیدند کل غزه را ویران کنند. آنها با فروریختن میلیونها کیلوگرم موادمنفجره بر فراز غزه این کار را انجام دادند. محله هایی ازقبیل بیت حانون و شجاعیه به علت این حملات به وضعی گرفتار شده اند که گویی با جنگ افزارهای هسته ای هدف قرار گرفته اند. کارشناسان می گویند فقط جمع آوری آوار و خرابه های این ساختمانها در غزه، چندین ماه طول می کشد.
یکی از شهروندان غزه گفت:« اوضاع بسیار وخیم است. وضع ما بسیار بدتر از حدی است که تصور شود. آنچه در اینجا می بینیم تخریب گسترده است. حتی یک اتاق هم برای ما باقی نمانده است تا از آن به عنوان سرپناه استفاده کنیم. جنگ حداقل برای مقطع فعلی پایان یافته است. اما ما جایی برای بازگشت به آنجا نداریم.»
باآنکه آتش بس در غزه برقرار شده است، مردم غزه در این منطقه محاصره شده باید با شرایط دشوار پیش آمده روبرو شوند و شاهد ویرانی گسترده غزه و تلفات زیاد انسانی باشند.
یکی دیگر از مردم غزه گفت:« بمباران متوقف شده اما مرحله جدیدی از جنگ شروع شده است. پس از جنگ، مردم غزه نه تنها باید به فکر عزیزان از دست رفته خود باشند بلکه باید شاهد ویرانه خانه ها و از دست رفتن دارایی ها و اموالشان باشند. پس از آتش بس، مردم به خانه هایشان باز می گردند اما من و اعضای خانواده ام جایی نداریم که آنجا را خانه خود بنامیم زیرا خانه ما ویران شده است.»
در حملات اسرائیل به غزه، غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی غزه، هدف اصلی حملات بود. پنجاه روز حملات مستمر اسرائیل، زندگی یک میلیون و هشتصد هزار نفر در غزه را به جهنم تبدیل کرده است. مردم غزه می گویند آنها به علت بی تفاوتی جامعه جهانی و بویژه دولتهای عربی، چنین وضعی را تحمل می کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.