۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 232632

رابرت منندز دموکرات،رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سنای امریکا اعلام کرد آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید سلاح در اختیار اوکراین بگذارند تا بتواند با روسیه مقابله کند.

باید اوکراین را مسلح کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی در کیف در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: « من فکر می کنم دولت باراک اوباما ( رئیس جمهور آمریکا ) از هم اکنون می تواند این گزینه ( تهیه سلاح برای اوکراینی ها ) را بررسی کند .»

آمریکا، اروپا و ناتو برای کمک به اوکراین ازجمله سلاح ، متقاعد شده اند اما به گفته سناتور منندز، « تغییر اوضاع را باید در نظر گرفت .»

منندز ضمن مخالفت با اعزام نیروهای آمریکایی و ناتو به اوکراین تاکید کرد: « من فکر می کنم اتحادیه اروپا، ناتو و همچنین آمریکا باید در نظر بگیرند اوضاع کاملا متفاوت است و به اوکراینی ها امکان جنگیدن را بدهند.»وی همچنین تحریم های بیشتر را علیه بخش های کلیدی اقتصاد روسیه مثل انرژی و مالی خواستار شد.

قایق گشتی مرزبانی اوکراین هدف قرار گرفت

مرزبانی اوکراین اعلام کرد دو قایق گشتی مرزبانی این کشور نزدیک شهر صنعتی ماریوپل در ساحل دریای آزوف هدف حمله قرار گرفت.

سخنگوی مرزبانی دونتسک گفت :« ما آتش سوزی در دو قایق مرزبانی را نزدیک ماریوپل تایید می کنیم ». سخنگوی ارتش اوکراین اعلام کرد عملیات نجات ادامه دارد.جدایی طلبان اوکراین مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.