۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 232758

حالا خودروسازان با توجه به اینکه تعیین دوباره قیمت خودرو براساس نرخ تورم ۶ ماه اول امسال را حق خود می‌دانند، درخواست افزایش قیمت را به شورای رقابت نیز ارسال کرده‌اند.<BR>

درخواست جدید خودروسازان برای گرانی!


دنیای اقتصاد: در شرایطی که در روزهای پس از اعلام کاهش سه‌درصدی قیمت خودرو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از «طرح جدیدی برای تعیین قیمت» صحبت به میان آورده‌اند، تا به امروز تنها پاسخ شورای رقابت و خودروسازان به این موضوع «سکوت» بوده و هست.

سیاست سکوت خودروسازان با توجه به اینکه آنها پیش از این نیز اعلام کرده بودند مطیع رای شورای رقابت خواهند بود، طبیعی به‌نظر می‌رسد؛ اما شنیده‌ها حاکی از این است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو، خودروسازان را به سکوت در برابر نمایندگان مجلس و برنامه‌های آنها برای قیمت‌ خودرو، دعوت کرده است. با این حال سکوت این روزهای خودروسازان یک روی دیگر هم دارد.

اگرچه خودروسازان فروش خود را بر اساس کاهش سه درصدی آغاز کرده‌ و بر این اساس پیش می‌روند، اما همزمان و در سکوت درخواست افزایش قیمت محصولات خود را هم پیگیری می‌کنند. آن طور که خودروسازان می‌گویند، تورم 6 ماهه امسال در فرمول شورای رقابت نادیده گرفته شده و از همین رو آنها درخواست جدیدی برای افزایش قیمت ارائه داده‌اند.

طبق فرمول شورای رقابت هر 6 ماه یکبار باید تورم بخشی بازنگری شده و قیمت‌های جدید بر اساس آن اعلام شوند و این در حالی است که به گفته خودروسازان قیمت‌های فعلی در اردیبهشت‌ماه و بر اساس تورم سال 92 تعیین شده‌اند.

حالا خودروسازان با توجه به اینکه تعیین دوباره قیمت خودرو براساس نرخ تورم 6 ماه اول امسال را حق خود می‌دانند، درخواست افزایش قیمت را به شورای رقابت نیز ارسال کرده‌اند.

خودروسازان عقیده دارند چنانچه قیمت خودرو بر اساس تورم بخشی 6 ماهه ابتدایی امسال بررسی و تعیین شود، قیمت خودرو قطعا با افزایش همراه خواهد بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    1 0
    چقدر اينها پررو تشريف دارن. وقاحت رو به آخرش رسوندن. خودشون هم مثل ماشينهاشون لگنن
  • ايراني IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    2 0
    هرکي باعث گران شدن اين ماشين اي ايراني ميشه خدا لعنتشوون کنه چون اين ماشينا ارزششوون 5ميلييون بيشتر نيست
  • علي IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    2 0
    واقعا رو رو برم.خجالت بکشيد خودروسازان درآمدهاي ميلياردي که از جيب مردم بدبخت نصيبتون شده کمه ؟
  • مهمان IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    2 0
    نفرين خدا بر کساني که با گران کردن خودرو به مردم ظلم مي کنند و کساني که از آنان حمايت مي کنند .
  • آرش IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    1 0
    ببندن درشو که به خدا کلي از مشکلات مملکت حل ميشه
  • خريدار ماشين IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    اخه چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟
  • بدبختي IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    1 0
    خجالت بکشيد مايه ننگ ما هستين با اين خودروهاتون
  • فرحان IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    1 0
    هر چي ميخان گرون کنن ما خوزستانيا که ديگه اين اشغالا رو نميخريم خوزستان منطقه ازاد شد بهترين ماشين فول اتوماتيک خارجي رو به قيمت پژو پارس ميخريم
  • ناشناس IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    1 0
    من موندم اين مجلس چکارميکندفقط حرف ميزندواقعااينهانمايندگان مردمند
  • مهدي IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    3 0
    فورغون سازان قيمت رو ببرن بالا من ماشين خيلي دوس دارم ولي از فورغون سواري ميترسم پول اضافي هم ندارم بدم . خجالت بکشيد خوبه شما کوپه يا فراري يا بي ام وي توليد نميکنين محصولات شما عبارت است از فورغون 405 تک ايربک با ترمز 2 چرخه . فورغون 206 با دسته و لاستيک اضافي . بيل و کلنگ هاچبک يورو 4 . لگن111 با دوغ اضافي پيکان جديد با کمون فنري و ............. خودتونو مورد تمسخر جنرال موتور يا کارخانه بنز المان قرار نديد فورغوناي شما يکي 200 هزار تومنم نمي عرضه
  • مهدي IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    1 0
    خجالت خوب چيزيه براي اين پرروها
  • آرمان IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    0 0
    متأسفانه صنايع خودروسازي با اتكا به پشت پرده سياسي /اقتصادي در ايران چنان جسارتي پيدا كرده نه تنها از انحصار خارج نمي شوند بلكه همچنان به گزافه گويي مشغولند و هيچ كس از وضعيت موجود راضي نيست اما واي به روزي كه بگنــدد نمك مسئولين محترم خودروسازي و مربوطه چنان استعدادي در توجيه خلاف خود و چشم بستن در مقابل خلاف هستند كه رو دست زدن به هر چي ... اميدوارم با حمايت مسئولين مربوطه در امر خلاف و ... موفق و مويد باشند