قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: زبان‌های انگلیسی، اسپانیولی، فرانسوی تا حدودی به‌عنوان زبان‌های بین‌المللی در دنیا شناخته می‌شوند که در این زمینه باید خود را برای معرفی و تبلیغ فرهنگ اسلام و تشیع آماده و تقویت کنیم.

فراگیری زبان یکی از نیازهای اساسی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلام و تشیع است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر شنبه در دیدار اعضای هیئت‌مدیره موسسه زبان و فرهنگ ملل، با اشاره به اهمیت توجه به زبان‌شناسی در ترویج فرهنگ تشیع اظهار داشت: باوجود بیش از صدها زبان زنده در دنیا، یکی از نیازهای اساسی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلام و تشیع، زبان‌شناسی زبان‌های دیگر کشورهاست.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) که فرموده‌اند: « برای هر چیزی کمالی است و مهم‌ترین کمال اندیشیدن در دین است»، افزود: تعلیم و تعلم انسان را از جهالت نجات می‌دهد و زبان‌شناسی یکی از کمالات انسانی است و باید با هرکسی به زبان خودش صحبت کرد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه باید در هر زمان‌بر اساس نیازهای آن زمان جلو رویم، خاطرنشان کرد: به برکت جمهوری اسلامی و موسسه جامعه المصطفی، طلابی که برای درس خواندن به ایران می‌آیند بعد از فراگیری دین، با زبان خود به تبلیغ دین اسلام و تشیع می‌پردازند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز دچار تبلیغات وسیعی علیه ایران در فضاهای مجازی هستیم و صدها هزار رسانه در دنیا علیه جمهوری اسلامی تبلیغ و طوری وانمود می‌کنند که ایران کشور وحشی‌گری است و این در صورتی بوده که وقتی توریست‌ها به ایران می‌آیند از هوچی‌گری رسانه‌ها در خارج از ایران گلایه دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز کرد: باید در مسیری که این‌همه رسانه علیه ما در حال فعالیت هستند علاوه بر افزایش فعالیت‌ها باید خود را در این مسیر قوی کنیم و با زبان خودشان علیه آن‌ها اقدام کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی اظهار داشت: زبان‌های انگلیسی، اسپانیولی، فرانسوی تا حدودی به‌عنوان زبان‌های بین‌المللی در دنیا شناخته می‌شوند که در این زمینه باید خود را برای معرفی و تبلیغ فرهنگ اسلام و تشیع آماده و تقویت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.