جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه فتنه ۸۸ خطرناک‌ترین سناریو دشمن پس از انقلاب بود، گفت: سران فتنه می‌خواستند از نظام باج‌خواهی کنند.

فتنه ۸۸ خطرناک‌ترین سناریو دشمن پس از انقلاب بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سردار حسین سلامی بعدازظهر پنجشنبه در سالروز حماسه نهم دی که در مصلی شهرستان کرج برگزار شد، اظهار کرد: روز نهم دی تجلی ایمان ملت بزرگ ایران برای دفاع از حریم اسلام، امامت و ولایت است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ملت ایران اسلامی در حماسه نهم دی به میدان آمدند و از انقلاب دفاع کردند، گفت: در این روز حماسه ای جاودان خلق شد، حماسه‌ای که در تاریخ اسلام و ایران زنده می‌ماند.

سردار سلامی از نهم دی به‌عنوان لیله‌القدر انقلاب اسلامی یادکرد و گفت: هرلحظه این حماسه معادل صدها سال عظمت و بزرگی ملتی است که برای جاودانگی اسلام به میدان آمدند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه ملتی که از تاریخ درس می‌گیرد نیازی ندارد که حوادث تلخ تاریخی را تکرار کند، گفت: ما از تنهایی امام علی (ع) در ماجرای مسجد کوفه عبرت بزرگی گرفته‌ایم، یاد گرفته‌ایم اگر امام مسلمین تنها بماند توسط شقی‌ترین انسان‌ها به شهادت خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه مردم ما از عاشورا درس‌های بزرگی آموخته‌اند، گفت: آموخته‌ایم اگر بر پیمان خود ثابت‌قدم نباشیم و در تشخیص حق از باطل اشتباه کنیم یا خدای‌ناکرده ترس و طمع و جهل بر رفتارمان حاکم شود خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بار خواهد آمد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه واقعیت‌های تلخ تاریخی روح و جسم ما را تا همیشه می‌لرزاند، گفت: مردم ایران علاوه بر وقایع دردناک صدر اسلام از تاریخ دو صدساله اخیر کشور نیز عبرت‌های بزرگی گرفته‌اند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه مردم ایران می‌دانند تمام مصیبت‌ها، عقب‌ماندگی‌ها، فقر، محرومیت و همه حقارت‌ها نتیجه تسلط سیاسی انگلیس و آمریکا برجهان اسلام و خصوصاً بر ملت ایران قبل از وقوع انقلاب بوده است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران می‌داند تنها کشوری که ایران را اشغال کرد انگلیس خبیث بوده است، گفت: تنها کشوری که به همراه آمریکا ثروت مادی، ارزش‌های معنوی و هویت ملت‌های مسلمان به‌ویژه ایران را در طول تاریخ به غارت برده است انگلیس بوده است.

سردار سلامی گفت: ملت ایران می‌داند که آمریکا و انگلیس معماران و مجریان اصلی توطئه‌های هستند که حاکمان دیکتاتور و مهره‌های وابسته را در بلاد اسلامی بر سرکار آوردند، ملت ایران می‌داند همواره سیاستمداران غرب‌زده، غرب‌گرا و پیروان اندیشه غرب عامل اصلی سیطره انگلیس و آمریکا و فرانسه بر سرزمین‌های اسلامی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ایران زخم‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره خود از دست انگلیس، آمریکا و عوامل مزدوران داخلی به یادگار دارد، گفت: ایران اسلامی پس از تحمل سختی‌های فراوان هنوز استوار ایستاده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به خائنانی که همواره پرچم‌دار نفوذ اندیشه و تفکر غرب بر سرزمین‌های اسلامی و خصوصاً ایران بوده‌اند در جامعه ما حضور دارند، گفت: این افراد به دلیل بیداری، آگاهی، روح انقلابی، خصلت عاشورایی بصیرت حقیقی ملت ایران نمی‌تواند آرزوهای خود را جز در برهه‌های از زمان که فرصتی حاصل می‌شود برآورده کنند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یکی از شکوهمندترین حماسه‌های تاریخ بشریت است، گفت: انقلاب اسلامی ایران به تسلط غرب بر سرزمین ایران پایان داد و این ملت شریف را به آزادی، استقلال و عظمت رساند  و هویت ازدست‌رفته این ملت را به آنان بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه برای آمریکا دردناک است بپذیرد مسیر جدیدی برای ملت‌های مسلمان بازشده که به حقیقت خودآگاه می‌شوند و بر تسلط او برجهان اسلام خاتمه می‌دهند، گفت: از ۳۸ سال گذشته تاکنون استعمار پیر انگلیس و استعمار آمریکا و متحدانشان در اروپا و همچنین نظام‌های عرب همه باهم همدست شده‌اند تا سرنوشت ملت ایران را ثابت کنند.

سردار سلامی به جنگ هشت‌ساله ایران با عراق اشاره کرد و گفت: در این جنگ همه قدرت‌های بزرگ دنیا در برابر ایران صف‌آرایی کردند و هر چه سلاح و دلار داشتند به رژیم عراق دادند تا پیروز میدان باشد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: ملت ایران اسلامی به پشتوانه امام راحل توانست این جنگ را با پیروزی به پایان برساند و قدرت‌های بزرگ را بر سر جایشان بنشاند.

وی در ادامه به تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه ایران اشاره کرد و گفت: در حقیقت اولین قطعه از نقشه جامع سیاسی استکبار اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بود دشمن به تحریم اقتصادی روی آورد تا این ملت را از درون نیازمند تأمین نیازهای اقتصادی و معیشتی کند و همچنین در جهان به انزوا بکشاند.

سردار سلامی گفت: طرح جنگ اقتصادی دشمن با مسدود کردن مسیرهای تعامل اقتصادی ایران با جهان و انزوای سیاسی و اقتصادی توأمان ادامه پیدا کرد هدف دشمن این بود که مردم را نسبت به‌نظام بدبین کند و به آن‌ها القاء کند که نظام توانایی تأمین نیازهای مردم را ندارد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال فلج کردن ایران بود، گفت: انقلاب اسلامی نظریه‌ای را مطرح کرد که خوشایند دشمنان نبود نظریه انقلاب این بود که کشورهای جهان می‌توانند بدون قدرت‌های بزرگ به حیات خود ادامه دهند.

سردار سلامی تأکید کرد: هر چه تحریم‌ها جهانی‌تر می‌شد قدرت ما نیز به همان میزان جهانی می‌شد، موشک‌های ایران در اوج تحریم‌ها توسعه یافت به‌طوری‌که از مرکز کشور یا از هر نقطه‌ای می‌توانیم هر نقطه‌ای از خاک دشمنان را در معرض انهدام قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه قدرت هسته‌ای ایران در زمان تحریم‌ها توسعه‌یافته‌تر شده، گفت: پویایی علمی و فنی ساختن پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های هسته‌ای در ایران در دوران تحریم‌ها محقق شده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در بخش دیگری به تحولات سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: ۸۵ درصد مردم ایران در انتخابات سال ۸۸ پای صندوق‌های رأی آمدند و این مهم نشان از مردمی بودن نظام داشت.

وی با تأکید بر اینکه ایران در سال ۸۸ در حال اوج‌گیری قدرت چه در داخل و چه در خارج بود، گفت: ایران در آن سال بهترین موقعیت سیاسی در داخل و خارج از کشور را داشت.

سردار سلامی در ادامه به قدرت‌طلبی و همچنین شهرت‌طلبی برخی اشاره کرد و گفت: سران فتنه کسانی که از این نظام آبرو و شخصیت گرفته بودند در امتداد تحقق اهداف دشمنان گام برداشتند.

وی با تأکید بر اینکه فتنه ۸۸ خطرناک‌ترین سناریویی بود که ظرف ۳۸ سال گذشته بر انقلاب اسلامی تحمیل شد، گفت: سران فتنه می‌خواستند از نظام باج‌خواهی کنند در کدام منطق سیاسی این‌گونه عمل می‌شود که یک کاندیدا قبل از برگزاری انتخابات خود را پیروز میدان بداند و بگوید اگر من رأی نیارودم پس تقلب شده است.

سردار سلامی تأکید کرد: فریب دادن یک ملت و تلاش برای زدن تیر خلاص بر پیکر موفقیت‌های یک کشور و ساختن فرصت برای بیگانگان و دشمنان جز خیانت چیز دیگری نیست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اشت های دشمنان پس از حوادث سال ۸۸ برای اعمال تحریم‌ها بیشتر شد، گفت: آن‌ها می‌خواستند مردم ایران را از اعتقادشان جدا کنند به همین دلیل در عاشورای سال ۸۸ به نمادهای عاشورا بی‌احترامی کردند.

سردار سلامی بابیان اینکه دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان خارجی آمده بودند تا ایران را از تعادل سیاسی، امنیتی و اجتماعی خارج کنند، گفت: باید بدانیم ملتی که یک‌بار اشتباه کند و فریب دشمن را بخورد ممکن است برای همیشه از صفحه سیاست جهانی به حاشیه رانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.