ایلام- نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه از میادین نفتی استان ایلام ۱۶۰ هزار بشکه نفت برداشت می شود.

روزانه ۱۶۰ هزار بشکه نفت از میادین نفتی استان برداشت می شود

به گزارش قدس آنلاین، سلام امینی با بیان اینکه استان ایلام غنی ترین استان در کشور برای داشتن ذخایر نفت و گاز است، اظهار داشت: سالانه از میادین نفتی و گازی استان ایلام، ۱۴ تریلیارد متر مکعب گاز و ۱۳ میلیارد بشکه نفت برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه میدان گازی بیجار در فاز دوم در دستور کار قرار دارد، افزود: با فعال شدن این میدان گازی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر از جوانان بیکار استان مشغول به کار خواهند شد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال آینده واحد الفین ایلام به خط تولید می رسد، بیان داشت: ۶۰ درصد خوراک این واحد از پالایشگاه گاز ایلام تأمین خواهد شد.

سلام امینی با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز ایلام گاز مورد نیاز خود را از چاه های بیجار می گیرد، یادآور شد: این میدان گازی شش میلیون و ۸۰۰ متر مکعب تولید دارد که پنج ملیون و ۸۰۰ متر مکعب آن به شبکه سراسری تزریق می شود.

وی خاطرنشان ساخت: واحد الفین می تواند با تبدیل گاز ورودی به سه نوع ماده، خوراک اولیه صنایع مختلف در استان را تأمین کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روزانه از میادین نفتی استان ۱۶۰ هزار بشکه نفت برداشت می شود، تصریح کرد: با فعال شدن میادین نفتی جدید در چنگوله، ۶۵ هزار بشکه نفت در روز نیز به این میزان اضافه خواهد شد.

سلام امینی تأکید کرد: با توسعه میادین نفتی استان ایلام در سال آینده، به میزان برداشت نفت در روز ۳۵ هزار بشکه اضافه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.