اهواز- معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تأکید بر حمایت از معتادان بهبودیافته گفت: کارفرمایانی که این افراد را استخدام و بیمه کنند و حداقل حقوق اداره کار را به آن ها بپردازند به ازاء هرکارگر تا ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی اختصاص می یابد

کارفرمایان در ازای استخدام معتادان بهبودیافته تسهیلات بانکی دریافت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، شامگاه دوشنبه نشست شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان با حضور معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان و دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان تشکیل شد و در آن ضمن ارائه گزارش هایی از وضعیت مبارزه با مواد مخدر در استان و نیازهای آن برای عملکرد بهتر این ستاد، درباره مجهز شدن ایستگاه های ایست و بازرسی گلوگاه های خوزستان و همچنین راه اندازی سه سرپناه شبانه معتادان و یک مرکز گذری ترک اعتیاد در این استان گفتگو شد.

در این جلسه، پرویز افشار، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از تصویب ۱۳ بند در چهار حوزه مقابله با عرضه، پیشگیری، کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت های اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: در این مصوبه تلاش کرده ایم بخش هایی که کمتر مورد توجه قرار گفته، لحاظ شوند و همچنین اعتباری برای کمک به اشتغال معتادان، کمک به درمان، بیمه سلامت و حمایت اجتماعی مصوب شود.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر مصوب کرده است یک مرکز گذری ترک اعتیاد و سه سرپناه شبانه معتادان در شهرهای اهواز، آبادان و اندیمشک راه اندازی شود، ادامه داد: یکی از این سرپناه ها به زنان اختصاص خواهد یافت و اعتبار مورد نیاز این مراکز از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تأمین می شود.

افشار ادامه داد: مقرر شد که بهزیستی برای احداث یک مرکز ترک اعتیاد درمان مدار در ماهشهر نیز مجوز صادر کند.
به گفته وی، در صورت موافقت مراجع قضایی از

انه های مصادره شده در این بخش می توان به راه اندازی این مراکز اختصاص داد.

اختصاص وام بانکی

افشار همچنین از اعطای وام بانکی به ۵۰ نفر از کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را استخدام کنند خبر داد و گفت: در صورتی که این کارفرمایان، این افراد را بیمه کنند و حداقل حقوق اداره کار را به آنها بپردازند برای هر کارگر، ۵۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات به کارفرمایان پرداخت می شود.
 
وی با بیان اینکه در این نشست مقرر شد پنج گلوگاه استان به ایستگاه های ایست و بازرسی مجهز شوند، افزود: اعتبار مورد نیاز برای ۲ ایستگاه از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر، یک ایستگاه از ستاد مبارزه با قاچاق و ۲ ایستگاه از اعتبارات استانی تامین می شود.


زنگ خطر اعتیاد در آبادان و ماهشهر

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به افزایش اعتیاد در محیط های صنعتی و کارگری هشدار داد و گفت: ۱۶ تا ۲۱ درصد کارگران صنعتی با سختی کار بالا با مشکل اعتیاد مواجه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی برنامه های یاری کارکنان  در محیط های کارگری افزود: شهرستان های آبادان و ماهشهر به دلیل داشتن محیط های کارگری از جمله کارگران سکوهای نفتی، کارگران اقماری و مناطق پتروشیمی با مشکل افزایش اعتیاد روبه رو هستند.

افشار تصریح کرد: آبادان جزو مناطق آزاد است که بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان مناطق آزاد داریم دو سوم اعتبار در زمینه مقابله با اعتیاد را تقبل کرده اند و برای ماهشهر در صورت تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر، این شهرستان می تواند در ردیف ۹ استانی قرار گیرد که برنامه یاری به کارکنان را راه اندازی کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.