کرج- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر توجه به توسعه طب سنتی در کشور تأکید کرد.

 طب سنتی به صورت اصولی و دقیق توسعه یابد

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح شنبه در مراسم رونمایی از نخستین داروی گیاهی درمان آلزایمر در جهان و کشور اظهار داشت: این دارو توسط محققان ایرانی به ثمر نشسته است و موفقیتی دیگر در عرصه پزشکی برای کشور رقم خورد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت طب سنتی و لزوم استفاده از درمان‌های سنتی لذا باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه در این عرصه نیز انجام شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۰ درصد از داروهای مورد نیاز در کشور در داخل تولید می‌شود، افزود: با تلاش محققان تاکنون توانسته‌ایم بسیاری از داروهای مورد نیاز در کشور را تولید کرده و این نشان دهنده ارتقای توانایی‌های کشور در عرصه پزشکی است.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: انتظار داریم که تولیدکنندگان در این عرصه تلاش خود را دو چندان کرده و با اهتمام ویژه اقدامات لازم برای ارتقای تولید این دارو را انجام دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه این خط تولید با عملکرد جدیدی آغاز به کار کرده است،‌ افزود: این دارو از مواد طبیعی گیاهی تولید شده است و می‌تواند تأثیرات بسیاری را در درمان بیماری آلزایمر داشته باشد.

وزیر بهداشت استفاده از طب سنتی را در توسعه علم پزشکی مهم خواند و بیان داشت: با توجه به پیشینه طب سنتی و تأثیرات مثبت این طب در درمان بیماری‌ها لذا توسعه و پیشرفت و رسیدن به دستاوردهای مختلف در این طب باید به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌ها باشد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه طب سنتی در ایران بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد،‌ گفت: با توجه به اینکه داروهای گیاهی مورد دسترس و ارزان است لذا باید طب سنتی به صورت اصولی و دقیق توسعه یابد.

نخستین داروی گیاهی درمان آلزایمر در ایران و جهان به همت متخصصان و دانشمندان جهاد دانشگاهی در کشور تولید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.