ایلام - مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: امسال علی رغم بارش ۱۹۳ میلی متری در استان، به نسبت سال گذشته ۲۳ درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

 بارندگی ها در ایلام ۲۳ درصد کاهش داشت

یوسف شیخ الملوکی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: بررسی نقشه های همدیدی نشان می دهد که به علت عبور هسته کم ارتفاع با هسته سرد در تراز میانی جو به همراه سامانه کم فشار در سطح زمین، از اواخر چهارشنبه تا ساعاتی از روز پنج شنبه شرایط برای بارش برف در نقاط سردسیر و باران در نواحی گرمسیر و مه گرفتگی در نواحی گردنه ای؛ فراهم می شود.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام افزود: پتانسیل بارشی این سامانه ضعیف است و به اندازه سامانه بارش زای اخیر که نزولات چشمگیری داشت، نخواهد بود.

 یوسف شیخ الملوکی یادآور شد: پس از فعالیت این سامانه، تا شنبه هفته آینده هوای سرد و یخبندان بر استان حاکم خواهد شد و در این مدت دمای هوا نیز به شدت کاهش می یابد و به چندین درجه زیر صفر می رسد.

وی خاطرنشان ساخت: امسال علی رغم بارش ۱۹۳ میلی متری در استان، به نسبت سال گذشته ۲۳ درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه بنا بر پیش بینی ها؛ بارش ها در بهمن، اسفند و فروردین ماه نرمال خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم که با ادامه بارش ها، شاهد افزایش میزان بارندگی و منابع آبی در سطح استان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.