ایلام- مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه نظارت بر غذای مردم از مزرعه تا سفره از وظایف اساسی دامپزشکی است، بیان داشت: دامپزشکی از طریق تأمین بهداشت دام، نقشی اساسی در افزایش تولید فرآورده‌های دامی، کمک به خودکفایی و اقتصاد ملی در بخش دامپروری را بر عهده دارد.

نظارت بر غذای مردم از مزرعه تا سفره از وظایف اساسی دامپزشکی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وهاب پیرانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای پیشگیری از بیماری‌ های دامی، سالیانه حدود چهار میلیارد تومان اعتبار از طریق سازمان دامپزشکی کشور جذب این اداره کل می شود.

وی افزود: دامپزشکی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه تأمین بهداشت دام، تضمین امنیت غذایی جامعه، کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ های مشترک بین انسان و دام را بر عهده دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه نظارت بر غذای مردم از مزرعه تا سفره از وظایف اساسی دامپزشکی است، بیان داشت: دامپزشکی از طریق تأمین بهداشت دام، نقشی اساسی در افزایش تولید فرآورده‌های دامی، کمک به خودکفایی و اقتصاد ملی در بخش دامپروری را بر عهده دارد.

وهاب پیرانی با بیان اینکه ارزش سرمایه دامی استان حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان است، یادآور شد: سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تن انواع فرآورده‌ های دامی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در استان تولید می‌ شود.

وی خاطرنشان ساخت: بازرسان دامپزشکی ایلام به منظور جلوگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان، سالانه به صورت منظم از خوراک و محل نگهداری دام و طیور در ایلام بازدید می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.