متاسفانه بعضا مشاهده می کنیم برخی مسئولین با رفاه طلبی و تجملگرایی به تدریج به سمتی روی آورده اند که نسبت به درد و مشکلات مردم بیگانه باشند و منش و مشی زندگی آنها به سمتی رفته که نسبت به مشکلات توده مردم بی توجه شوند؛ قاعدتا این رویه با مشی امام خمینی(ره) و دغدغه های مقام معظم رهبری بسیار فاصله دارد.

انقلاب با مسئولینی که خود را جدا از مردم می دانند، بیگانه است

قدس آنلاین - ایام الله دهه فجر فرصت مبارکی است جهت توجه و قدردانی نسبت به سرمایه اجتماعی که به واقع عظیم ترین سرمایه انقلاب و جمهوری اسلامی  ایران است.

سرمایه اجتماعی ای که حاصل اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است و نتیجه آن وفاداری مردم نسبت به آرمانها و اهداف انقلاب  اسلامی شمرده می شود. نماد این گنجینه گرانقدر همه ساله در روز ۲۲ بهمن تجلی می یابد. مردم عزیز ایران در هر شرایطی و با تمام سختی ها ومشکلات همواره در روز ۲۲بهمن پیوند خود با انقلاب  اسلامی وانزجار خود از دشمن را فریاد میزنند واین روز میعادیست برای به نمایش گذاشتن این سرمایه عظیم مردمی.

از آنجا که انقلاب اسلامی ایران بر پایه اندیشه و تفکر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بنا نهاده شده و مهم ترین عنصر و شاخصه تفکر امام در عین اسلامی بودن انقلاب، مردمی بودن آن است.یعنی یکی از دو مولفه اصلی ای که حضرت امام در تفکر خود من باب جمهوری اسلامی در نظر دارند همان مردمی بودن انقلاب در کنارِ اسلامی بودن آن است. البته اسلامی بودن انقلاب مبنا و پایه و چارچوب انقلاب اسلامی است و بر پایه مبانی ناب اسلام حضرت امام، مردمی بودن انقلاب را بنیان نهادند. از همین جهت هم شاهدیم که اساس پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و به دست مردم شکل می گیرد.

پیوند بین امت و امام را می توان بزرگترین شاخصه انقلاب اسلامی نام نهاد که همین شاخصه باعث شده جمهوری اسلامی ایران یک نظام منحصر به فرد در جهان شناخته شود.

طبق آخرین گزارش منتشره از اَمریکن اینترست جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از هشت کشور مقتدر جهان معرفی می شود و رتبه ایران را در بین قدرت های برتر دنیا رتبه هفتم قرار می دهد. این حاصل همان دستاورد انقلاب یعنی پیوند مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بزرگترین پشتوانه برای کشور است.

این سرمایه عظیم انسانی و سرمایه اجتماعی باید به عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران صیانت شود. قاعدتا اعتماد مردم به نظام و انقلاب اسلامی باید توسط مسئولین قدر دانسته شود و مسئولین وجهه مردمی خود را تقویت کنند. 

انقلاب اسلامی با مسئولینی که خود را تافته جدا بافته از مردم می دانند  و به نوعی با زندگی مرفه تلاش می کنند از مردم فاصله بگیرند، بیگانه است.متاسفانه بعضا مشاهده می کنیم برخی مسئولین با رفاه طلبی و تجملگرایی به تدریج به سمتی روی آورده اند که نسبت به درد و مشکلات مردم بیگانه باشند و منش و مشی زندگی آنها به سمتی رفته که نسبت به مشکلات توده مردم بی توجه شوند؛ قاعدتا این رویه با مشی امام خمینی(ره) و دغدغه های مقام معظم رهبری بسیار فاصله دارد.

مردمی که تمام مراحل سخت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی از جمله جنگ تحمیلی و دوران ریاضت اقتصادی را پس از رقم زدن پیروزی انقلاب پشت سرگذاشتند و نقشی کلیدی ایفا کردند متاسفانه امروز از سوی برخی از مسئولین به فراموشی سپرده شدند و به مشکلات آنها کمتر رسیدگی می شود.

یکی از آفات برآمده از خوی اشرافی گری در مسئولین این است که این سرمایه عظیم اجتماعی را از دست بدهد و بی اعتمادی مردم به مسئولین رقم زند. لذا مطالبه مقام معظم رهبری و مردم از مسئولین این است که بیشتر مردمی باشند و زندگی خود را به نحوی مدیریت کنند که متوجه درد مردم باشند، و دربین مردم و نقاط محروم بیشتر حضور پیدا کنند.

*نماینده مردم تهران در مجلس هشتم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.