تایباد – درنهمین روز از دهه مبارکه فجر طی مراسمی باحضور فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات ونهادها آزمایشگاه شیمی و باکتریولوژی آبفای شهری تایباد به بهره برداری رسید.

آزمایشگاه شیمی و کیفیت سنجش آب در تایباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس انلاین،  رییس اداره آبفای شهرستان تایباد در مراسم افتتاح و بهره برداری از این  آزمایشگاه گفت: یکی از رسالتهای مهم شرکت‌های آب و فاضلاب، تأمین بهداشت و سلامت و کیفیت خوب آب است.

مرتض اشراقی اظهارداشت: در تایباد فقط از منابع آب زیرزمینی برای مصارف شهروندان استفاده می‌ شود و تصفیه‌خانه‌ای در شهرستان نیست.

وی ادامه داد: کیفیت آب شرب در منابع آب زیرزمینی رابطه مستقیمی با وضعیت بافت‌ها و لایه‌های زمین‌شناسی دارد و در راستای بهداشت و سلامت آب پایش مرتب و منظم مباحث کیفی آب انجام می شود.

 وی افزود: آب‌های زیرزمینی وارد مخازن شهرستان شده وپس ازآن  گندزدایی شده که در این راستا شبکه بهداشت ودرمان نیزنظارت کافی رابر بهداشتی بودن آب دارد.

 اشراقی عنوان کرد:در آب مصرفی شهروندان شاخصی به نام کلر باقی‌مانده در آبوجودداردکه این شاخص هرروز پایش و توسط بهداشت نظارت می‌شود.

اوعنوان کرد: آزمایش‌هایی در دو سطح میکروبی و شیمیایی بر روی آب انجام می‌شود که آزمایش‌های میکروبی به‌صورت ماهانه در اقصی نقاط شهر پایش و در بحث شیمیایی تا به امروز متکی به آزمایشگاه آبفای تربت‌جام بودیم، که از امروز که با بودجه ۱۱۰ میلیون تومان این آزمایشگاه شیمیایی افتتاح شد وشهرستان خودکفا شده است.

وی تأکید کرد: در این آزمایشگاه هر شش ماه یک‌بار از تمامی منابع و مخازن آب شهرستان نمونه‌برداری و پارامترهایی که روی سلامتی تأثیر می‌گذارند مانند: سختی، قلیایی‌، نیترات، کلسیم، سدیم، پتاسیم و سایر پارامترهای شیمیایی به‌صورت منظم پایش تاهیچ مشکلی در کیفیت آب وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.