نکا- دومین آزمایشگاه دانش آموزی پلاسمای هسته ای خاورمیانه با حضور استاندار مازندران و نماینده ویژه سازمان انرژی هسته ای کشور در شهرستان نکا فعالیتش را آغاز کرد.

دومین آزمایشگاه پلاسمای هسته ای خاورمیانه در مازندران افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، استاندار مازندران در آیین افتتاح این آزمایشگاه در پژوهشسرای ابوریحان بیرونی نکا گفت: افتتاح این مرکز گام بزرگی برای توسعه علم در مازندران است .

ربیع فلاح افزود: برای ساخت و تجهیز مراکز بیشتری از این دست که نتیجه آن تولید بیشتر علم در کشور است، باید تلاش موثر و بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: با افتتاح این مرکز و تجهیز آزمایشگاه، دانش آموزان سربازان خط مقدم علوم مختلف شده اند و برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی باید بیش از پیش تلاش کنند.

همچنین نماینده ویژه سازمان انرژی هسته ای هم در این آیین بر گسترش فعالیت آزمایشگاه پلاسمای هسته ای نکا به گداخت هسته ‌ای تاکید کرد.

شروین گودرزی گفت: همواره موضوع آموزش از مسائل مهم بوده است اما کشور ما در قرن ۱۹ و ۲۰ از این آموزش‌ جا ماند و اکنون باید تلاش بیشتری برای این امر انجام شود.

وی افزود : با توجه به اینکه در بخش انرژی هسته ای زمان بسیار کمی در اختیار ماست، در این حوزه باید با تلاش بیشتری وارد شد و دستیابی به انرژی هسته ای را با قوت ادامه دهیم.

گودرزی اضافه کرد: با توجه به سرمایه گذاری که در افتتاح دومین آزمایشگاه پلاسمای هسته ای خاومیانه در نکا شده است، باید این آزمایشگاه را به گداخت هسته ای گسترش دهیم.
گفتنی است: برای ساخت و تجهیز دومین آزمایشگاه پلاسمای هسته ای خاورمیانه در نکا حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.