یک یمنی باید زمانی که به‌خاطر یک مناسبت شاد غرق در شادی است محتاط باشد، چرا که ممکن است در همان زمان که شادمانی می‌کند، موشکی از جنگنده‌های سعودی آمریکایی جانش را بگیرد.

عروسی خونین در یمن/ هشدار جانیان سعودی: یمنی‌ها حق شادی ندارند

به گزارش «قدس آنلاین»،  به نظر می‌رسد که تلاش برای فرار از محل بمباران میان هیاهوی شادی محال خواهد بود؛ چرا که سرعت این موشک و تلاشش برای کشتن، بسیار بیشتر از توان یمنی‌ها برای فرار از محل و حفظ جانشان است.

شادی و نشاطی که همگان را در چنین عروسی‌ها و مناسبت‌هایی فرا می‌گیرد،  به‌واسطه موشک‌های جنگنده‌های سعودی آمریکایی، به عزاء تبدیل می‌شود.

یک شهروند یمنی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: بمباران مراسم عروسی در زمره جنایات غیراخلاقی و غیرانسانی قرار دارد که ائتلاف وحشی و متجاوز سعودی آمریکایی علیه یمنی‌ها و مردم این کشور مرتکب می‌شود و این سرزمین و ساکنان آن را هدف قرار می‌دهد و این امر جزو جنایاتی است که ان‌شاءالله در آینده متجاوزان قصاص خواهند شد.

در «المخاء» در استان «تعز» این جنایت هولناک زمانی که زنان هلهله‌کنان عروس و داماد را در کجاوه‌های طلایی‌شان وارد مراسم می‌کردند، اتفاق افتاد و موشک، آن هلهله‌ها را به فریاد و گریه و خسارت جبران ناپذیر بعد از کشته شدن بیش از ۱۳۱ نفر تبدیل کرد که اکثر آنها کودکان و زنان بودند.

شهروند دیگری به خبرنگار تسنیم می‌گوید: بمباران مراسم عروسی جنایتی است که در حق انسانیت مرتکب می‌شوند. این یک جنایت وحشیانه است. دشمن متجاوز جنایات بسیاری را مرتکب شده است که وحشیانه‌ترین آنها بمباران مراسم عروسی، بازارها و مراسم عزاداری است. ما از سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا تحقیقاتی را درباره جنایاتی که روزانه دشمن سعودی در حق مردم یمن مرتکب می‌شود، آغاز کند.

در «سنبان» در استان «ذمار» نیز چنین حادثه‌ای با هدف قرار گرفتن یک مراسم عروسی در این منطقه از سوی جنگنده‌های سعودی آمریکایی اتفاق افتاد و به‌دنبال آن ۵۴ نفر که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، کشته شدند.

یک شهروند یمنی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: به‌طور کلی بمباران مراسم عروسی و تجمعات غیرنظامی چه در بازارها و چه در مراسم عروسی، جنایتی بزرگ به شمار می‌رود که درحد یک جنایت جنگی است.

رژیم سعودی جنایات هولناکی علیه یمنی‌هایی که در حال شادی هستند،  مرتکب می‌شود که در حد جنایات جنگی است به این دلیل که سازمان ملل و شورای امنیت چشمان خود را به این جنایات بستند که این سکوت، سعودی را خارج از چارچوب بازخواست و مجازات قانون‌ بین‌المللی قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد مراسم عروسی یمنی‌ها در سایه اصرار عربستان به ارتکاب جنایات بیشتر بر ضد ملتی که روزی شاد بودند،  به مراسم عزا تبدیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.