ساری- استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسئولیت پذیری اساس بقای انسان است و نمی توانم در مقابل خون شهدا و تمام لحظات سختی که بر خانواده شهدا گذشته، کاهلانه از مسئولیت خود چشم بپوشیم.

مسئولیت پذیری اساس بقای انسان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان ظهر سه شنبه در مراسم وداع شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در حسیینه ثارالله آمل برگزار شد اظهار کرد: در مباحث دینی ما و با توجه به آیات و روایات بر امر مسئولیت پذیری به این نتیجه می رسد که همه هویت و غیرت به یک معنی مسئولیت پذیری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در دین اسلام مسئولیت پذیری اساس بقای انسان شمرده می شود، افزود: انسان با مسئولیت پذیری به ارتقاء، عظمت و تعالی دست می یابد و فعالیت انسان بر همین اصل مسئولیت پذیری است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دایره مسئولیت پذیری را حضرت زهرا(س) بسیار گسترده معرفی کرده است، افزود: در منطق آن حضرت در زندگی همه ما در مقابل خدا و قرآن، عترت و حقیقت و انسانیت مسئول هستیم و از همین مسئولیت پذیری است که در قیامت از ما سوال می شود.

وی تشییع شهدای گمنام را نوعی هدایت گری برای انسان ها برشمرد و گفت: این شهدا می آیند تا بگویند که در این دنیای پرفتنه و غوغا دل مردم همچنان متوجه امیرالمؤمنین و فرزندان آن حضرت باشد و سر سفره امام و شهدا باشیم.

حجت الاسلام یعقوبیان ادامه داد: هریک ازما در مقابل دین، خون شهدا و امام و تمام لحظات سختی که بر خانواده شهدا گذشته، مسئولیت داریم و نمی شود با تنبلی، از آن چشم بپوشیم.

وی با تأکید بر اینکه نمی شود در مقابل شهدا کوتاهی کرد، گفت: شهدا انسان ها را به هدایت گری دعوت می کنند و راه سعادت انسان ها از توسل به ثقلین می گذرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.