جغتای- امام جمعه بخش هلالی جغتای گفت: عدم استقرار ادارات در بخش هلالی و نبود امکانات لازم مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده و بسیاری از روستائیان را کوچ داده است.

کمبود امکانات در بخش«هلالی» جغتای مردم را کوچ می دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن عارفی نیا در حاشیه جلسه  بررسی مشکلات بخش هلالی عصر دوشنبه در مسجد روستای «ریواده» که با حضور استاندار خراسان رضوی ومسؤولان جغتای برگزارشد افزود: عدم استقرار ادارات در بخش هلالی  جغتای مشکات وگلایه های بسیاری از مردم راتشدید کرده است.

وی کشاورزی را شغل مهم مردم بخش هلالی دانست وگفت: کشاورزان با نبود جهاد کشاورزی در این بخش ضررهای بسیاری را متحمل می شوند.

خطیب نمازجمعه در ادامه افزود: گندم محصول ودرآمد اولیه روستاییان است که جهاد کشاورزی بهای گندم این اهالی را به صورت پول توجیبی و بعد از چندین ماه تاخیر پرداخت می کند.

عارفی نیا با اشاره به  کمبود آب و خشکسالی دربخش هلالی تشریح کرد: دراین بخش پنج روستا از یک منبع آب استفاده می کنند که لوله کشی این روستاها به ۳۰سال قبل برمی گردد و فرسودگی لوله ها و غیر بهداشتی بودن آب از مشکلات اساسی آب این روستاها است.

امام جمعه بخش هلالی جغتای طرح هادی روستایی را ازدیگر مشکلات این بخش  برشمرد وعنوان کرد: تغییر سریع و مداوم حریم جاده برای ساخت منازل مسکونی  وبهره مند نشدن این منازل از امکانات اولیه باعث مهاجرت روستاییان به شهر شده است.

وی تشویق جوانان به ورزش برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی و فساد را اقدامی موثر اعلام کردوتشریح کرد: سال های متمادی بسیاری است که در بخش هلالی مسابقه کشتی با چوخه برگزار می شود و مخاطبین بسیاری را جدب کرده که برای برگزاری بهتر این مسابقه نیاز به اعتبار داریم.

عارفی نیا با تأکید براینکه نبود اشتغال آسیبی جدی برای جوانان است خاطرنشان کرد:  اداره جات و کارخانه های این شهرستان باید نیروهای بومی را گزینش و استخدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.