رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور گفت: وجود طلاق، خشونت خانگی، ۱۵ میلیون پرونده قضایی و فوت ۱۷ هزار نفر به دلیل تصادفات، ناشی از نبود مدارای اجتماعی است.

وجود ۱۵ میلیون پرونده قضایی در کشور به دلیل نبود مدارای اجتماعی

به گزارش «قدس آنلاین»  سیدحسن موسوی چلک در مراسم مددکاری اجتماعی گفت: خلأ مدارای اجتماعی، مشکلات زیادی در جامعه ایجاد کرده است و ارتقای کیفیت زندگی و توسعه شاخص‌های اجتماعی دو هدفی است که دنبال می‌شود.  

وی افزود: هر سال بر روی یک محور فعالیت‌های خود را متمرکز می‌کنیم؛ در سال‌های گذشته مسئولیت اجتماعی، مطالبه‌گری، نظم و نشاط اجتماعی و پیشگیری اجتماعی مطرح بود، اما امسال روی مدارای اجتماعی تأکید داریم.  

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور گفت: علت نامگذاری امسال این است که طبق اعلام قوه قضائیه، ۱۵ میلیون پرونده قضایی در جامعه وجود دارد که قطعاً مدارا ضعفی داشته است که این تعداد پرونده را داریم.  

موسوی گفت: جامعه‌ای که آمار طلاق، خشونت خانگی، سالمند، همسر و کودک‌آزاری افزایش می‌یابد، نشان‌دهنده این است که آستانه تحمل کمتر شده است.  

وی ادامه داد: ۱۷ هزار نفر در طول سال بر اثر تصادف فوت می‌کنند که علت آن سبقت و سرعت غیرمجاز است و ناشی از نبود مدارای اجتماعی است.  

وی گفت: در مدارای اجتماعی ضعف داریم و نگرانیم، چرا که خروجی آن، زندان و کلانتری و بزرگ شدن کمیته امداد و بهزیستی است.  

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور گفت: عوارض مدارا نکردن را در سازمان‌های اجتماعی می‌بینیم و اگر آمار زندانی‌ها بالاست، نشان می‌دهد که باید روی مدارای اجتماعی کار کنیم و با بخشنامه و زور کار پیش نمی‌رود.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.