یزد- معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان یزد گفت : بیش از ۹۰ هزار پرونده دادگستری در سال گذشته پالایش و ۱۰۰ هزار پرونده غیر ضروری در بایگانی راکد دادگستری امحاء شد.

۱۰۰ هزار پرونده غیرضروری در دادگستری یزد امحاء شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، محمدحسین بهشتیان در این رابطه با تقسیم‌بندی پرونده‌ها به دو نوع پرونده غیرضروری و ضروری، اظهار داشت: پرونده‌های ضروری در کنار الکترونیکی کردن به صورت دستی هم نگهداری خواهند شد.

وی از سامان دهی و تجهیز بایگانی راکد در سال جاری خبر داد و افزود: باید طبق ماده ۱۳۱ قانون برنامه چهارم توسعه کشور، براساس آیین نامه‌ای اسناد و اوراق پرونده‌های قضایی که نگهداری سوابق آنها ضروری است با استفاده از فنآوری‌های اطلاعاتی روز، به اسناد الکترونیکی تبدیل و پس از ۳۰ سال، نسبت به امحای آنها اقدام شود .

بهشتیان تصریح کرد: اصل پرونده‌های مهم ملی که جنبه سندیت تاریخی دارد، از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران حفظ و نگهداری خواهد شد.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی پرونده‌های قضایی بر اساس اهمیت و ضرورت افزود: در پالایش، الکترونیکی کردن و امحاء پرونده‌ها، فاکتورهای زیادی مد نظر قرار می‌گیرد به صورتی که برخی از پرونده‌ها بعد از یک سال از مختومه شدن و برخی از پرونده، بعد گذشت بیش از ۳۰ سال از مختومه شدن مجوز پالایش و امحاء آنها صادر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.