اصفهان- مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: هیچ معلم یا مدیری در مدارس آن هم با استفاده از امکانات دولتی حق تبلیغات انتخاباتی برای هیچ فرد یا گروهی ندارد.

هیچ معلم یا مدیری حق تبلیغات انتخاباتی در مدارس ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد حسن قائدیها صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد در هفته گرامیداشت معلم، گفت: امسال در هفته معلم نیروهای سرایدار و خدماتی مدارس هم تحت عنوان معلم یار تجلیل شدند.

وی تصریح کرد: امسال ۱۰۰۰ نفر معلم و معلم یار نمونه منطقه ای، ناحیه ای و شهرستانی اصفهان  تجلیل شدند که ۷۶۸ نفر آنها معلمان نمونه منطقه، ناحیه و شهرستانی، ۱۳۹ نفر از مدیران و ۹۳ نفر آنها از نیروهای خدماتی به عنوان معلم یار بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به دستاوردهای این اداره در طول ۴ سال گذشته، اظهارکرد: رشد بیش از ۱۰۰ درصدی اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس (راهیان نور) با اعزام ۳۰ هزار نفر در سال تحصیلی ۹۶-۹۵، توسعه ۱۰۰ درصدی پژوهش سرای دانش آموزی از ۲۰ پژوهش سرا در سال ۹۲ به ۳۹ پژوهش سرا در سال ۹۵ و رشد ۵۳ درصدی شرکت کنندگان دانش آموزی در پروژه های علمی انجام شده(جابربن حیان) در سال گذشته، از جمله دستاوردهای اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در دولت تدبیر و امیدبوده است.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در سال ۹۵ توسط ۸ دستگاه  مورد تجلیل قرار گرفت.

قائدیها با اشاره به اینکه سال گذشته طرح هدایت تحصیلی دانش آموزان آسیب هایی را به همراه داشت، گفت: امسال کمیته ای را در این ارتباط تشکیل دادیم تا مشکلات آن برطرف شود.

وی یادآور شد: در سالجاری در فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان تغییراتی به وجود آمده است.                                                                        

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به گلایه خبرنگار یکی از رسانه ها مبنی بر اینکه مدارس اصفهان درایام نوروز و تابستان به محل اقامت مسافران تبدیل می شوند، گفت: این موضوع مصوبه خدمات سفر کشور است و بنا به سلیقه شخصی انجام نمی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه برای ایام نوروز ۹۶ بیش از ۳۵ درصد پذیرش مسافران به صورت اینترنتی انجام شد و ۱۰۷ پایگاه ویژه مطالعات نوروزی نیز ویژه دانش آموزان در اصفهان دایر شد.

قائدیها در ادامه با تاکید بر ممنوعیت دریافت وجه هنگام ثبت نام در مدارس دولتی، افزود: سال گذشته در این رابطه حتی مدیر عزل کردیم، به هیأت حل تخلفات فرستادیم اما نمی گویم اقدامات ما بدون ایراد است.

وی تصریح کرد: طبق قانون اساسی دریافت وجه ازدانش آموزان در مدارس دولتی ممنوع است اما این واقعیت هم وجود دارد که سال گذشته گاز ۴ منطقه آموزش و پرورش و آب ۳۵۰ مدرسه در معرض قطع بود و اگر همکاری ادارات نبود ما دچار مشکل می شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: متأسفانه اعتبارات دولتی جوابگوی هزینه های مدارس نیست.

وی یادآور شد: ملاک فعالیت های آموزش و پرورش استان اصفهان سند تحول بنیادین است که تاکنون ۶۰ راهکار آن در این استان عملیاتی شده است.

قائدیها با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: تبلیغات انتخاباتی در مدارس ممنوع است و با تخلفات احتمالی به شدت برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: هیچ معلم یا مدیری در مدارس آن هم با استفاده از امکانات دولتی حق تبلیغات انتخاباتی برای هیچ فرد یا گروهی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۰ پایگاه برای اوقات فراغت دانش آموزان برگزارشد، افزود: در سال جاری نیز برنامه ریزی های خوبی در این راستا انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.