اردبیل-مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز، پیشانی فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش هستند.

فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز، پیشانی فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش هستند

به گزارش قدس آنلاین،  محمدرضا مسیب‌زاده در آئین افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده دختر سراسر کشور در اردبیل با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش پیرامون ارزش‌های متعالی تلاش می‌کنیم و خودمان را هر چه بیشتر به این آموزه‌ها نزدیک می‌کنیم، گفت: در مجموعه وزارت آموزش و پرورش بر این اصل معتقدیم که در بخش قرآن، عترت و نماز باید برای دختران نیز سرمایه‌گذاری کنیم؛ چراکه دختران نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای دختران سود مضاعف دارد؛ چراکه دختران امروز مادران فردا هستند، افزود: فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز، پیشانی فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش هستند.

مسیب‌زاده با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین اولین ساحت تربیت را ساحت اعتقادی مطرح کرده است، تصریح کرد: باید در راستای عملیاتی کردن این ساحت تلاش بیشتر بکنیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی سفیران ارزشمندی پیرامون قرآن و عترت هستند، افزود: در این مسابقات ۳۲ استان در کنار یک استان از عزیزان روشندل در کنار هم هستند که هر کسی تلاش بیشتر کند، به همان اندازه ثمر خواهد دید، ولی مسابقه صرفا ۱۰ دقیقه بوده و مهم دوستی و رفاقت میان متسابقین است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه نماز شعار ما «حضور در نماز جماعت از دبیر تا وزیر» است و این شعار را به عنوان اصل قرار داده‌ایم و در همین راستا طرح مبین از دوسال گذشته در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در حوزه عترت طرح امام‌شناسی و مصباح‌الهدی دنبال شده و در همین راستا چهار میلیون کتاب توزیع شده است، تصریح کرد: در حوزه توانمندسازی نیروی انسانی نیز آموزه‌های مختلفی برای مدیران، مربیان و داوران مسابقات انجام شده است.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.