​ایلام- رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول گفت: آتش سوزی عرصه های طبیعی شهرستان چرداول مهار شد.

آتش سوزی عرصه های طبیعی چرداول مهار شد

احمد عالیپور روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه آتش سوزی از عصر روز شنبه عرصه های طبیعی این شهرستان را از روستای «چم قوله» دچار حریق کرده بود، اظهارداشت: متأسفانه بعلت وزش باد موافق، آتش به سرعت در عرصه ها و مراتع گسترش یافته و به سمت کوهای شهرستان سیروان کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این آتش سوزی سطحی بوده است، افزود: این آتش سوزی خوشبختانه به درختان آسیبی وارد نکرده و فقط قرق مراتع و کاه و کلش باقیمانده مزارع دچار آتش سوزی شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول به نقش پر رنگ نیروهای مردمی در خاموش کردن این آتش سوزی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این دستگاه اجرایی نیز با تمامی امکانات خود در کنار نیروهای مردمی به مهار آتش پرداخت.

احمد عالیپور با اشاره به علت احتمالی آتش سوزی، بیان داشت: بر اساس تحقیقات ۹۵ درصد آتش سوزی ها عامل انسانی داشته و در برخی موارد شیشه های شکسته رها شده در طبیعت در  فصل گرما، همچون ذره بین عمل کرده و موجب آتش سوزی می شوند که از شهروندان خواهشمندیم در هنگام تفریح در طبیعت از رها کردن بطری های شیشه ای و ... خودداری کنند.

وی به شعار امسال «مردم همیار طبیعت باشند» اشاره کرد و یادآور شد: مردم نقش اصلی و اول در حفظ منابع طبیعی را دارند و از مردم درخواست می کنیم در هنگام ورود به طبیعت موارد پیشگیری از وقوع حریق را رعایت کرده و در حفظ منابع طبیعی کوشا باشند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.