یزد- رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: در صورتی که نیاز به ساخت مساجد بین راهی احساس شود باید از ظرفیت ستاد خیران مسجد ساز استان در این زمینه بهره گرفت.

باید از ظرفیت خیران برای ساخت مساجد بین راهی استفاده کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی حبیبیان در جلسه ای با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به اینکه مجموعه راه های استان یزد از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند، اظهار داشت: با توجه به هزینه های بسیاری که در زمینه نگهداری از جاده های استان و تعویض روکش آسفالت آن شده، لازم است همه افراد نسبت به حفاظت از آن تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم نسبت به مواردی که ممکن است زمینه خرابی آسفالت را فراهم کند، اطلاعی ندارند، افزود: باید از سوی دستگاه های فرهنگی استان از جمله سازمان تبلیغات و ستاد اقامه نماز جمعه نسبت به فرهنگ سازی در جامعه نسبت به این موضوع اقدام شود.

حبیبیان با اشاره به اینکه روحانیون نقش بسیار مهمی در فرهنگ‌سازی در جامعه دارند، تصریح کرد: در صورتی که هماهنگی‌های لازم در ارتباط با بیان مطالبی مربوط به این موضوع در نشست مبلغان دینی که هر سال برگزار می‌شود ارائه شود، می توان از ظرفیت روحانیون در این زمینه بهره برد.

وی با اشاره به اینکه پیش از ماه محرم گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و روحانیون برگزار می شود، گفت: باید هماهنگی لازم با اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای بهره گیری از ظرفیت این گردهمایی و جلب مشارکت روحانیون انجام شود.

حبیبیان با اشاره به اینکه بحث فرهنگ‌سازی در جامعه حتی اگر منجر به تلنگر خوردن یک نفر هم شود ارزشمند است، گفت: با توجه به امکانات و تکنولوژی‌هایی که الان در اختیار همه افراد قرار دارد، در صورتی که بتوانیم به درستی از این امکانات بهره‌گیری کنیم، می‌توانیم بحث فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف از جمله اقامه نماز اول وقت را با تاثیرگذاری بسیار بالا انجام دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد از راه‌اندازی ستاد خیرین مسجد ساز استان یزد خبر داد و گفت: باید بررسی کرد که در صورت نیاز ضروری به ساخت مساجد و نمازخانه‌های بین راهی، از ظرفیت ستاد خیرین مسجدساز استان در راستای رفع این نیاز استفاده کرد.

وی راه‌اندازی سامانه سپهتن در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نصب این سامانه در اتوبوس‌ها را بسیار خوب و ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: در صورتی که امکان استفاده از این سامانه در راستای ترویج مباحث فرهنگی و دینی به وسیله بیان برخی جملات تاثیرگذار وجود داشته باشد می‌توان نقش مهمی برای فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف ایفا کرد.

حبیبیان بر ضرورت استفاده از تابلوهای روان موجود در راه‌ها و جاده‌ها برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: در صورتی که بتوان جملات کوتاه ولی تاثیرگذار در زمینه مباحث دینی به ویژه نماز در این تابلوها به رانندگان و مسافران ارائه کرد، می‌توان انتظار تاثیرگذاری بالایی در بین این افراد داشت.

در جاده های یزد در هر 2 و نیم روز یک نفر جان خود را از دست می‌دهد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم در این دیدار گفت: در جاده های یزد در هر ۲.۵ روز یک نفر جان خود را از دست می‌دهد و علاوه بر این، تصادف در جاده‌های استان سالی ۹۰۰ مجروح بر جای می‌گذارد.

محسن صادقیان با اشاره به اینکه تمام اقدامات نگهداری و حفاظت از جاده ها مربوط به راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است، اظهار داشت: تمام اقدامات نگهداری اعم از تابلوها، خط کشی ها، روکش آسفالت، حریم جاده، حل و فصل مشکلات مردم، که به هر نوع قصد وصل شدن به جاده را دارند، احداث هر نوع سازه در کنار جاده و دسترسی های فرعی از جمله مورادی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی، بحث کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و حفظ جان مردم را یکی از مواردی دانست که اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد نسبت به آن اهتمام ویژه دارد.

این مسئول تصریح کرد: همه در استان در تلاش هستند که تلفات جاده ای کاهش یابد اما درموضوع کشته های جاده ای باید به مباحث فرهنگ سازی و اجتماعی نیز بپردازیم تا بتوانیم سلامت مردم را در حد کامل در جاده‌ها تامین کنیم.

صادقیان با تاکید بر اینکه وجود اماکن رفاهی و خدماتی ویژه مسافران در بین راه ها نقش بسیار مهمی در افزایش شاخص های امنیتی راه ها به دنبال دارد، عنوان کرد: تعدادی مجتمع های بین راهی در جاده های مختلف استان یزد وجود دارد که ما ملزم به بازدید دوره ای از این مراکز و نظارت جدی روی آنها هستیم.

 وی با بیان اینکه حیطه فعالیت این اداره کل در جاده‌های برونشهری است، بازدید از مساجد بین راهی و سرویس‌های بهداشتی بین راهی را هم از دیگر اقداماتی دانست که در زمینه ارائه خدمات بین راهی به مسافران انجام می‌دهیم،  حفظ و نگهداری از جاده‌ها و آسفالت را یکی از مصادیق اصلی حفظ بیت المال دانست و افزود: شاید بخشی از اینکه در زمینه نگهداری از آسفالت از سوی مردم توجهی نمی‌شود، عدم اطلاع رسانی درست به آنها است.

این مسئول با اشاره به اینکه داخل استان یزد چهار هزار و پانصد و پنجاه کیلومتر راه وجود دارد، تصریح کرد: در صورتی که همه نیروهایمان را به صورت کامل بسیج کنیم هم نمی‌توانیم به صورت کامل و همیشگی بر روی جاده‌های استان نظارت داشته باشیم و جلوی تخریب آن را بگیریم به همین دلیل لازم است که مردم خودشان نسبت به حفاظت از جاده‌ها گام بردارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : حدود ۱۰ سال قبل تعداد کشته‌های جاده‌ها در استان یزد سالانه حدود ۴۰۰ نفر بود، ولی با اقدامات صورت گرفته از جمله بهبود وضعیت جاده‌ها و نصب گاردریل‌ها و موارد مختلف دیگر، هر سال کشته‌های جاده‌ای کمتر شده و تا سال گذشته جزو استان اول کشور بودیم که تعداد کمترین کشته‌های جاده‌ای را داشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.