رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به رئیس سازمان خدمات ضدفساد قرقیزستان گفت:در زمینه مبارزه با فساد در زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور افزایش یابد.

افزایش همکاری های ایران و قرقیزستان در زمینه مبارزه با فساد

به گزارش قدس آنلاین، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در رأس هیئتی برای شرکت در کنفرانسی با عنوان«نقش آمبودزمان برای تقویت اقدامات هنجاری و قانونی در زمینه حقوق بشر» به بیشکک قرقیزستان سفر کرده است؛ با دویشن بک چوکارایف، رئیس سازمان خدمات ضد فساد کمیته امنیت ملی قرقیزستان دیدار کرد.

در این دیدار سراج با برشمردن وظایف سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که این سازمان آماده همکاری‌های سازنده در موضوعات مبارزه با فساد و همچنین موضوعات مرتبط است و از هرگونه گسترش روابط در این حوزه‌ها استقبال می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشورمان همچنین در بخشی دیگر از این دیدار بیان کرد : تجربه تاریخی کشور ما بعد از انقلاب نشان می‌دهد که کشورها نباید امیدی به ابرقدرت‌ها داشته باشند و خود این کشورها هستند که باید با گسترش روابط و انعقاد توافق‌نامه‌های مشترک روی پای خود بایستند تا بتوانند مشکلات موجود در کشورهای خودشان از جمله فساد را از میان بردارند.

سراج به طرف قرقیزی پیشنهاد کرد که در زمینه مبارزه با فساد در زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور افزایش پیدا کند و از دولت قرقیزستان در خواست نمود که قرقیزستان نیز تفاهم‌نامه اخیر سازمان اکو درباره مبارزه با فساد که بیشتر کشورهای عضو این سازمان آن را امضا کرده‌اند را مورد پذیرش قرار دهد.

در این دیدار دویشن بک چوکارایف، رئیس سازمان خدمات ضد فساد کمیته امنیت ملی قرقیزستان بیان کرد که مشکل اصلی در توسعه کشورها موضوع فساد است و قرقیزستان از هرگونه همکاری در زمینه مبارزه با فساد  با ایران استقبال می‌کند.

دویشن بک چوکارایف با تأیید اظهارات سراج مبنی بر عدم اتکا بر ابرقدرت‌ها بیان کرد که کشورهای درحال توسعه باید با گسترش همکاری میان دولت‌ها و ملت‌های یکدیگر زمینه‌های لازم برای توسعه بیشتر در همه ابعاد را فراهم نمایند.

در پایان نیز هر دوطرف ابراز امیدواری کردند که همان‌گونه که دو کشور در زمینه‌های بسیاری زیادی مشترکات فراوانی دارند، روابط در همه زمینه‌ها میان دو کشور ارتقا بیش از پیش پیدا نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.