معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت رویکرد پژوهشی در این وزارتخانه در دولت دوازدهم تأکید کرد.

مأموریت گرا کردن دانشگاه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنیم

قدس‌آنلاین-معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت رویکرد پژوهشی در این وزارتخانه در دولت دوازدهم تأکید کرد.

دکتر حمید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم دیروز در غرفه روزنامه قدس در نمایشگاه مطبوعات، در خصوص ارزیابی خود از میزان توجه به امر پژوهش در دوره جدید فعالیت وزارت علوم گفت: همانگونه هم رئیس محترم جمهوری و هم آقای دکتر جهانگیری و هم خود آقای دکتر غلامی وزیر جدید علوم تأکید کردند، سیاست‌های دولت در دولت دوازدهنم تغییری نکرده است بلکه هدف این است که کارهایی که در دولت یازدهم پیگیری نشده است در دولت دوازدهم به صورت کامل‌تری پیگیری شود.

احمدی در ادامه با تأکید بر رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم بر امر پژوهش اضافه کرد: یکی از سیاست‌های اصلی و بنیادی دولت در این دوره، تقویت پژوهش و فناوری و کاربردی کردن پژوهش در دانشگاه‌هاست و از سوی دیگر، ما به مأموریت‌گرا کردن داننشگاه‌ها در این حوزه توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی توجه ویژه دولت به تقویت شرکت های دانش بنیان را از جمله این سیاست‌های بنیادی دانست و تأکید کرد: یکی از محورهای اساسی کار ما سرمایه گذاری و تقویت شرکت‌های دانش بنیان است. یکی از  پروژه‌های اصلی دولت نیز در تحقق اقتصاد مقاومتی، همین سرمایه گذاری بیشتر و کامل‌تر در حوزه شرکت‌های دانش بنیان است که از دولت یازدهم شروع شده است و در دولت دوازدهم با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت و در این راستا ما به ایجاد دانشگاه های کارآفرین نیز اهتمام خواهیم داشت. معاون وزیر علوم تأکید کرد: از نظر ما توسعه شرکت‌های دانش بنیان به تقویت اشتغال واقعی در کشور کمک شایانی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.