قزوین_ مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: خیران حضور قابل توجهی را در کمک به بازسازی و تجهیز مدارس داشته اند که نمونه این مساعدت را می توان در  تعهد ۸ میلیارد تومانی آنها در سال گذشته اشاره کرد که ۷۸ درصد از این مبلغ جذب شده است.

بخش قابل توجهی از تعهد خیران برای بازسازی مدارس محقق شده است

به گزارش قدس آنلاین، عسگرعلی جوانبخت در نشست صمیمانه ظهر روز پنج شنبه با رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هرسال به میزان ۳ درصد قیر به آموزش و پرورش اختصاص داده می شد که در سال ۹۵ و ۹۶ این میزان بسیار کارساز بوده به طوری که ایزوله نمودن بخشی از بنای ساختمان ها با قیر در میزان استحکام آن ها بسیار مؤثر است.

وی افزود: یکی از چالش های سال آینده وجود چالش در حوزه تجهیزات مدارس از جمله تجهیزات سبک و سنگین هنرستان ها و کاردانش بوده که البته یکی از رویکردهای دولت و وزارت آموزش و پرورش تقویت مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش است چراکه نیاز در این بخش ها احساس می شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین بیان کرد: از مسؤولان انتظار مساعدت و همکاری را در برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز قزوینیان مقیم تهران داریم چراکه تحقق این امر یکی از دغدغه های مسؤولان اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس به شمار می رود.

جوانبخت با بیان اینکه در تأمین هنرستان های کاردانش می توان از اعتبارات عمرانی استانی استفاده کرد، مطرح کرد: در حوزه تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای نیازمند اعتبارات کشوری هستیم و در تأمین این بودجه ها دچار مشکل هستیم.

وی ضمن اشاره به جایگاه مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین تصریح کرد: این مجمع در کشور رتبه سوم را به خود اختصاص می دهد که دستیابی به چنین موفقیت هایی نتیجه تلاش و همکاری مسؤولان استانی است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: خیران حضور قابل توجهی را در کمک به بازسازی و تجهیز مدارس داشته اند که نمونه این مساعدت را می توان در  تعهد ۸ میلیارد تومانی آنها در سال گذشته اشاره کرد که ۷۸ درصد از این مبلغ جذب شده است.

جوانبخت، بهینه سازی تجهیزات مدارس شبانه روزی استان قزوین با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان، ساخت ۳ مدسه توسط بنیاد برکت، ساخت یک واحد آموزشی در شهر اقبالیه و ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه در منطقه سرتک قزوین را از جمله سایر اقدامات اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس این استان برشمرد.

یادآور می شود این جلسه با حضور اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.