اصفهان- رئیس اداره فرهنگی، هنری و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش اصفهان گفت: دانش آموزان نسل سوم و چهارم، بعد از انقلاب هستند و ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار و استکبارستیزی است که با حضور پر شکوه بیش از ۸ هزار نفر دانش آموز از مقاطع متوسطه اول ودوم شهر اصفهان راهپیمایی انجام شد.

حضور بیش از ۸ هزار دانش آموز اصفهانی در راهپیمایی ۱۳ آبان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان، مرتضی شکری با اشاره به اینکه روز ۱۳ آبان ماه یادآور سه واقع مهم در تاریخ معاصر ایران است، با اظهار کرد: روز ۱۳ آبان در تقویم به‌عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری و یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دورۀ مختلف رخ‌داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به‌عنوان روزی به‌یادماندنی به ثبت رسانده‌اند.

وی اضافه کرد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که هیچ‌یک از نظر اهمیت نسبت به دیگری برتری ندارد چراکه هرکدام در دوره وقوع تأثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان توضیح داد: یکی از شعارهای اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه با استکبار و استکبارستیزی است، به همین جهت برنامه‌های متفاوتی در طول سال اجرا می‌شود و تنها مختص به‌روز ۱۳ آبان نیست.

وی تاکید کرد: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار و  استکبارستیزی است و دانش آموزان نسل سوم و چهارم، بعد از انقلاب هستند و فعالیت اصلی آموزش ‌و پرورش فرهنگ‌سازی این موضوع برای دانش آموزان است.

شکری درباره اهم فعالیت فرهنگی آموزش و پرورش به مناسبت روز دانش آموز اظهار داشت: تشکیل کمیته های دانش آموزی ستاد بزرگداشت مراسم ۱۳ آبان در اداره کل آموزش وپرورش و ۴۱ ناحیه ومنطقه استان، تهیه دستورالعمل و شیوه نامه های مربوط به بزرگداشت ۱۳ آبان وارسال آن به نواحی ومناطق، تمهید و پیش بینی مقدمات راهپیمایی ۱۳ آبان در قالب برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولین سازمانها ونهادهای ذی ریط انجام شده است.

وی تاکید کرد:  هماهنگی با دستگاههای مختلف اجرایی برای تمهید مقدمات راهپیمایی وتهیه ملزومات فرهنگی واقلام تبلیغاتی مراسم راهپیمایی و حضور فعال تشکل های دانش آموزی در نشست ها وجلسات هماهنگی و تشکیل جلسه ویژه تشکلهای دانش آموزی در صدا وسیما در خصوص ۱۳ آبان از فعالیت های فرهنگی برای روز دانش آموز بوده است.

وی اضافه کرد: استفاده از وصایای دانش آموزان وفرهنگیان شهید در مراسمات صبحگاه و نماز جماعت مدارس، برگزاری مسابقات نقاشی ونشریه دیواری در مدارس ابتدایی  با محوریت ۱۳ آبان برگزاری مراسم ویژه دانش آموزان ابتدایی در مدارس همراه با نواختن زنگ مبارزه با استکبار پیش بینی نواختن زنگ روز مبارزه با استکبار جهانی وروز دانش آموزدر مدارس با حضور مسئولین شهرستانها، تبلیغات و فضا سازی در کلیه مدارس وفضاهای آموزشی و پرورشی در خصوص برزگداشت ۱۳ آبان انجام شده است.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: همچنین انجام مقدمات برای حضور پر شکوه بیش از ۸  هزار نفر دانش آموز از مقاطع متوسطه اول ودوم شهر اصفهان  در راهپیمایی ۱۳ آبان شده که امروز انجام می شود. انجام مقدمات برگزاری راهپیمایی در همه مناطق وشهرستانهای استان با حضور باشکوه دانش آموزان وفرهنگیان و مراسم غبار روبی و عطر افشانی در محل گلستان شهدا با حضور دانش آموزان تشکلهای دانش آموزی و بسیج فرهنگیان از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش برای روز ۱۳ آبان ماه است.

به گفته شکری؛ تدوین برنامه‌های ۱۳ آبان توسط سازمان تبلیغات، برنامه‌ریزی می‌شود که قسمتی از این برنامه به عهدۀ سازمان و بسیج دانش‌آموزی آموزش‌وپرورش است و شورای سیاست‌گذاری این دستگاه از حضور دانش آموزان در اجرای سرود همگانی، دکلمه‌های خاص و برنامه دیگر استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: این سازمان‌ها و نهادها درواقع چارچوب اصلی را در یک ستاد برنامه‌ریزی کرده و  بعد از این برنامه ریزی ها بعمل آمده فعالیت ها را اجرایی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.