یزد - رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد گفت: بیشتر صنایع کوچک استان تاکنون از رکود خارج نشده‌اند، و اگر تزریق منابع مالی و بانکی صورت گیرد می‌توان بسیاری از مشکلات این صنایع را برطرف کرد.

صنایع کوچک استان یزد از رکود خارج نشدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید علی‌اکبر کلانتر شامگاه شنبه‌ در نشست فعالان اقتصادی  با استانداریزد اظهار داشت: سهم اشتغال صنعتی استان یزد قریب به ۴۹ درصد درصد بوده  در صورتی‌که در کشور ۳۲ درصد است و می‌توان گفت که معیشت مردم یزد وابسته به رونق صنعت است.

وی افزود : در  شش ماه گذشته توانسته‌ایم هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سپرده جذب کنیم و اگر بتوانیم هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های نیمه‌تمام که بالای ۸۰ درصد درصد هستند تزریق کنیم موفق به ایجاد ۲۷ هزار شغل در استان هستیم.

کلانتر تصریح کرد: در این سال‌ها هر زمان که صنعت رونق داشته مردم نیز از زندگی خود راضی بودند و هر زمانی که صنعت از رونق افتاده با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بودند و ضریب اشتغال صنعت بیشتر از موارد دیگر است، این بخش نیز سبب چند برابر شدن ورودی‌ها و موارد مثبت بسیاری را دارد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان گفت: اگر منابعی که در یزد به‌صورت سپرده جذب می‌شود به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص یابد مطمئناً در ایجاد شغل موفق می‌شویم و هم اینکه استان صنعتی یزد از این حالت خود خارج می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان یزد جذب شد، اما از ابتدای سال تاکنون ۳۸ میلیارد تومان برای این مسئله جذب‌ شده که باید با برگزاری جلسات دیگر نسبت به آن راهکارهایی ارائه شود تا با مشکل روبه‌رو نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.