‌یزد- رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان یزد گفت: ردیف بودجه اختصاصی برای خانه مطبوعات استان یزد در نظر گرفته شود.

ردیف بودجه اختصاصی برای خانه مطبوعات یزد در نظر گرفته شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کاظم صادقپور ‌شامگاه یکشنبه در نشست خبری استاندار یزد با اصحاب رسانه اظهار داشت: خانه مطبوعات یزد در خرداد امسال همزمان با سراسر کشور با انتخابات الکترونیک تشکیل شد و در حال حاضر ۱۱۰ عضو رسمی دارد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان یزد گفت: این نهاد غیر دولتی در راستای جلب حقوق مادی و معنوی خبرنگاران و اصحاب رسانه استان تشکیل شده و تلاش دارد که در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی امور مربوط به رسانه‌ها به ویژه امور رفاهی فعالیت کند.

صادقپور تصریح کرد: برگزاری جشن روز خبرنگار، حضور فعال و پویا در نمایشگاه مطبوعات کشور، تشکیل کمیته‌های مختلف از جمله کمیته آموزش، جذب کمک‌های مالی برای خانه مطبوعات از فعالیتهایی است که در این ۵ ماه انجام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مسائل رفاهی خبرنگاران باید حتما مورد توجه قرار گیرد و حقوق آنها پیگیری شود، به دنبال آن هستیم که با برنامه های در دست اقدام، گام مهمی در این زمینه برداریم.           

صادقپور اظهار داشت: کمیته انضباطی، حقوقی، رفاهی در آینده‌ای نزدیک تشکیل می‌شود و امیدواریم ردیف بودجه مستقلی برای خانه مطبوعات در نظر گرفته شود که حداقل امور جاری خانه و یک سری برنامه‌هایی که داریم را به نحو احسن انجام دهیم.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان یزد گفت: تعامل و ارتباط هرچه بیشتر ادارات و نهادها با اصحاب رسانه از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و باید در این زمینه با جدیت بیشتری حرکت کرد.

همچنین در این دیدار، دبیر انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری یزد اظهار داشت: بار اصلی تولید خبر بر دوش خبرگزاری‌ها است ومتاسفانه خبرنگاران خبرگزاری‌ها از کمترین امکانات رفاهی در بین دیگر خبرنگاران برخوردار هستند.

فرشاد براتی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در حوزه فعالیت خبرگزاری‌ها وجود دارد و نشریات این مشکل را ندارند، عدم استفاده خبرگزاری‌ها از امتیازاتی است که به واسطه موارد مختلف از جمله تبلیغات در اختیار نشریات و روزنامه‌ها قرار می‌گیرد.

دبیر انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد افزود: در این زمینه و با توجه به ضرورت پیگیری حقوق این خبرنگاران، انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری و سرپرستان خبرگزاری‌های استان یزد تاسیس شد.

براتی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث مسائل رفاهی خبرنگاران یکی از مهمترین دغدغه‌های عضو هیئت رئیسه این انجمن به حساب می‌آمد، در نخستین اقدام، کمیته رفاهی انجمن شروع به فعالیت کرد.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در این زمینه، بحث عدم ارتباط برخی مدیران با خبرنگاران است به گونه‌ای که تعدادی از مدیران در طول سال حتی یک مرتبه هم با خبرنگاران ارتباط ندارند.

براتی افزود: در طرف مقابل برخی از همین مدیران و یا دیگر مدیران ادارات استان اقدام به ارتباط‌ گیری و مصاحبه با کانال‌های تلگرامی کرده و به نوعی به کانالی که هیچ رسمیتی ندارد و حتی اقدام به ثبت کانال خود نکرده رسمیت می‌بخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.