کرج- مدیرکل توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی انتخاب کتابدار در سامانه کشوری ، گفت: درسال جاری ۲ هزار و ۳۰۰ کتابدار در سامانه انتخاب کتابدار شرکت و ثبت‌نام کرده‌اند.

افزایش ۳۵ درصدی انتخاب کتابدار در سامانه کشوری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد ربیع احمدخانی در مراسم «روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» که صبح امروز سه‌شنبه در باشگاه فرهنگی میلاد برگزار شد، اظهارکرد: کتاب میراثی ماندگار، پدیده‌ای باشکوه، عنصری رشد آفرین و روشنگر در تمام زندگی بشر است ومعجزه ای که خداوند برای آخرین پیامبر خود فرستاده است وقرآن  کتابی است که سرآمد تمام کتابها است.

وی با اشاره به بیست وپنجمین دوره هفته کتابخوانی که با شعار «آینده‌ای روشن با خانواده‌ای کتاب‌خوان» می باشد، گفت: بیش از  ۹ هزار مراسم گرامیداشت و تقدیر از کتابداران برتر و خادمان کتاب در کشور در حال برگزاری است.

احمد خانی با بیان اینکه  قلم و کتاب آفریننده ذوق و اندیشه بشری است، افزود: : دانش‌افزایی و ذوق‌پروری برگی از دفتر پربار کتاب و کتاب‌خوانی است و توجه  درصفحات کتاب در بخش‌های مختلف طراوت‌ بخش است.

وی  درادامه افزود: کتاب جایگاه ویژه‌ای در بین ابزارهای فرهنگی جهان است و خاموش‌ترین آوازی است که در خانه‌ها پیچیده می‌شود وکتاب ترازویی است که می‌توان فرهیختگی اقوام و ملل را با آن سنجید.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه در سالهای گذشته  بحث انتخاب کتابدار نمونه به آیتم‌های کلی در نظر گرفته می شد، گفت: امروزه توجه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی، افزایش سهم خلاقیت و سهیم کردن میزان پیشرفت اعضا در خصوص امانت کتاب در رابطه با انتخاب کتابدار برتر است.

وی درادامه افزود: خدمات و فعالیت کتابداران در سامانه انتخاب کتابدار به‌صورت کشوری ثبت می شود و ثبت‌نام در این سامانه نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

احمد خانی گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۳۰۰ کتابدار در سامانه  انتخاب کتابدار شرکت و ثبت‌نام کرده‌اند.


احداث کتابخانه مرکزی در شهر کرج الزامی است.

 در ادامه مراسم   فتح‌الله حقیقی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استانداری البرز با اشاره به اینکه تقویت فضای فرهنگی در جامعه الزامی است، گفت: خواندن کتاب در جامعه کنونی بیش از شنیدن باید در اولویت قرار داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه در نشر و رویدادهای فرهنگی باید توجه ویژه‌ای شود، گفت: مطالعه باید زیربنای پژوهش‌های علمی در جامعه باشد چراکه توسعه همه‌جانبه کشور با توجه به مقوله کتاب و مطالعه محقق می‌شود.

وی در ادامه افزود: : نزدیک کردن انسان‌ها به یکدیگر ازجمله مهم‌ترین محاسنی است که کتاب به ارمغان می‌آورد، باید صاحب‌خرد، اندیشه و عقلانیت بود که این امر بامطالعه کتاب و انس با کتاب‌خوانی میسر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استانداری البرز با اشاره به اینکه سرانه مطالعه کتاب در کشورهای درحال‌توسعه ۷ دقیقه و در کشورهای پیشرفته ۵ ساعت  می باشد گفت: امروزه ۸۰ درصد جمعیت جهان را کشورهای درحال‌توسعه تشکیل می‌دهد، این در حالی است که تنها ۳۰ درصد تولید کتاب جهان در این کشورها صورت می‌گیرد.

وی در پایان افزود: متأسفانه سرانه مطالعه کتاب در کشور ایران بسیار ضعیف است و: پیشنهاد می‌شود زنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس استان و کشور نواخته شود و همچنین احداث کتابخانه مرکزی در شهر کرج و دیگر مراکز شهرستان‌های استان الزامی است.

Normal ۰ false false false EN-US X-NONE AR-SA

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.