زنجان- رئیس اداره نظارت و کنترل شرکت پخش فرآورده های نفتی زنجان از رشد ۵۸ درصدی کشفیات قاچاق فرآورده‌های نفتی در منطقه زنجان خبر داد.

رشد ۵۸ درصدی کشفیات قاچاق فرآورده‌های نفتی در منطقه زنجان

به گزارش  قدس انلاین، مهدی مظفر ظهر امروز در مراسم تقدیر از عوامل نیروی انتظامی استان زنجان در بحث مبارزه با قاچاق سوخت که در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه حرکت در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ... نیازمند گام‌های محکم است، اظهار کرد: قاچاق حامل‌های انرژی یکی از معضلات و مشکلات کشور در حوزه اقتصاد پنهان است.

وی با اشاره به اینکه ساختار بودجه دولت، حجم قابل توجه یارانه‌ها، وضعیت اشتغال در مناطق مرزی، شرایط اقتصادی کشورهای مجاور و غیره از مشکلات زیرساختی کشور در زمینه قاچاق فرآورده‌های نفتی محسوب می‌شود، تصریح کرد: البته با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در کشور تا حدود زیادی از قاچاق این فرآورده‌ها جلوگیری شده است.

رئیس اداره نظارت و کنترل شرکت پخش فرآروده‌های نفتی منطقه زنجان ادامه داد: تا زمان رسیدن قیمت فرآورده‌های نفتی و رسیدن به قیمت کشورهای همجوار لزوم تشدید اقدامات کنترلی به وسیله همه دستگاه‌های ذیربط و همچنین همکاران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مظفر با اشاره به اقدامات شاخص شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در زمینه مبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به تجهیز همه نفتکش‌های فعال در سطح استان به سامانه مسیریاب حرکت نفتکش‌ها GPRS، ابطال سیستمی همه کالا برگ‌های نفت سفید و نیز حواله‌های برگشتی نفت گاز در سامانه تجارت آسان اشاره کرد.

رئیس اداره نظارت و کنترل شرکت پخش فرآورده های نفتی زنجان با اشاره به اینکه روش‌های کنترل اعمال شده برای تخصیص بهینه سهمیه نفت‌کوره در منطقه از دیگر اقدامات شرکت در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت بوده است، خاطرنشان کرد: ارتقای شاخص‌های کنترل در روند دریافت، نگهداشت و مصرف نفت گاز در نیروگاه سلطانیه زنجان، طرح ایجاد فروشندگی‌های محور، طرح سامانه فعالیت وانت‌نفتکش‌ها و همچنین آمار کشفیات فرآورده‌های نفتی مکشوفه در منطقه نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

مظفر با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸۱ هزار و ۲۱۰ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی کشف و به انبارها برگردانده شده است، گفت: این میزان تا پایان آبان‌ماه امسال ۱۵۵ هزار و ۹۱۰ لیتر است.

وی با بیان اینکه میزان کشفیات انجام شده قاچاق فرآورده‌های سوختی ۵۸ درصد رشد داشته است، گفت: بیش از ۹۰ درصد مکشوفات فرآورده‌های نفتی است که از محورهای مواصلاتی استان در حال قاچاق بوده و همه آن به زنجان تعلق ندارد.

رئیس اداره نظارت و کنترل شرکت پخش فرآورده های نفتی زنجان ادامه داد: استان زنجان یک گلوگاه ارتباطی در کشور محسوب می‌شود که قاچاقچیان سوخت را از زنجان به استان‌های مرزی کشور انتقال می‌دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.