قزوین_ عضو شورای اسلامی شهر قزوین طرح «پایتخت کتاب ایران» را از جمله طرح‌های مناسب دانست و افزود: اجرای این طرح، مزیت های مناسبی از جمله تشویق و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه به همراه دارد.

طرح «پایتخت کتاب ایران» ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه به همراه دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن حق‌شناس در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین که ظهر یکشنبه برگزار شد، اظهار داشت: بی‌شک برای انتخاب استان قزوین به‌عنوان پایتخت کتاب ایران باید اقدامات بسیار انجام شود که با توجه به فعالیت گسترده دیگر استان‌ها نیازمند گسترش و برنامه ریزی جدی‌تر در این خصوص هستیم. 

وی طرح «پایتخت کتاب ایران» را از جمله طرح‌های مناسب دانست و افزود: اجرای این طرح، مزیت های مناسبی از جمله تشویق و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه به همراه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: در طرح‌ها و پیشنهادهای ستاد طرح «پایتخت کتاب ایران» در این شهر  باید به موضوعاتی همچون تازگی، نو بودن، مناسب و منسجم بودن توجه شود و باید از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی، صنایع و مراکز آموزشی-ورزشی در این زمینه استفاده کرد تا ارتقاء سطح فرهنگی را شاهد باشیم. 

حق شناس عنوان کرد: نقش مدیریت شهری در بهبود روند ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تأثیرگذار بوده و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و شهروندی از وظایف کمیسیون فرهنگی است.

وی با بیان اینکه خروجی برنامه‌های عملیاتی ارائه‌شده باید موجب بالا بردن سرانه مطالعه در استان قزوین شود و بومی‌سازی طرح‌های انجام‌شده در استان‌های موفق می‌تواند گامی در این مسیر باشد، یادآور شد: موافق ارائه طرح‌های عملیاتی مرتبط با «پایتخت کتاب ایران» در کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شورای اسلامی شهر قزوین هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.