بجنورد- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: برای تکمیل پیست اسب دوانی در منطقه باغلق در شهرستان رازو جرگلان این استان ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نیاز ۱۰ میلیارد ریالی اعتبارات برای تکمیل پیست باغلق در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، کورش بهادری در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در سال ۸۴، چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این پیست هزینه شده اما متاسفانه این پروژه با مشکلاتی مربوط به انشعابات و راه دسترسی مواجه است که مقرر شده تا با تخصیص اعتبار این پیست آماده استفاده شود.

وی با اشاره به پیست اسب دوانی منطقه علی آباد و ظرفیت بسیاری بالای صنعت اسب در استان و نبود زمین مناسب برای برگزاری کورس های اسب دوانی گفت: تیپ ۱۳۰ نیروی زمینی ارتش استان همکاری کرد تا این زمین را برای برگزاری مسابقات در اختیار هیات سوارکاری و اداره کل ورزش و جوانان قرار دهد.

بهادری عنوان کرد: ما تعصب خاصی نداریم که زمین پیست اسب دوانی در حاکمیت چه کسی باشد،هدف ما این است که صنعت اسب در استان رشد و پیشرفت داشته باشد و بتوانیم این پیست را توسعه دهیم.

وی اظهارامیدواری کردکه در سال ۹۷، مبلغ ویژه ای برای پیست اسب دوانی منطقه علی آباد مصوب شود تا پیستی در شان خراسان شمالی داشته باشیم.

فرمانده تیپ ۱۳۰ نیروی زمینی ارتش خراسان شمالی نیز اظهار کرد: این استان خاستگاه ورزش سوارکاری و ورزشی لازم و مفرح برای جوانان است.

سرهنگ ابراهیم گلگلی گفت: استفاده از پیست اسب دوانی علی آباد بنا به دلایلی تاکنون محقق نشده بود، اقداماتی شده بود اما به علت عدم تعاملات خوب و مثبت، خروجی مطلوبی در این قضیه نداشتیم اما با رایزنی های انجام شده و در خواست های جامعه سوارکاری قرار شد تا موانع این کار را برطرف کنیم.

وی افزود: براین اساس بنا شد تا زمین هایی که ارتش دارد با حفظ کاربری در راستای ورزش استفاده شود.

سرهنگ گلگلی گفت: زمین علی آباد(پیست اسب دوانی) بخشی از زمین های ارتش است که کاربری نظامی و آموزشی دارد، ما با حفظ همان کاربری ها سعی کردیم مسئولان را متقاعد کنیم تا در خدمت ورزش و مردم باشیم.

وی افزود: خوشبختانه ارتش هم در این زمینه با بسیج امکانات خود در اسرع وقت زمین پیست اسب دوانی را آماده کرد، مسئولان هم قول مساعددادند که همکاری لازم را داشته باشند و ما را در این راه تنها نگذارند اگر چه این زمین متعلق به ارتش هست و خواهد بود.

وی گفت: زمانی که اسناد مالکیتی این زمین اخذ شد، بنا بر آنچه مسئولان ارتش عنوان کردند می توانیم بعدها این زمین را با تعاملات سایر سازمان ها به هر بخشی که می خواهد متولی این زمین باشد به شکل فروش یا هر چه مسئولان امر صلاح بدانند تحویل دهیم.

سرهنگ گلگلی اظهارکرد: در تعامل با مسئولان ورزشی استان برنامه سوارکاری را در این مکان اجرا می کنیم و با همکاری آنها و با استفاده از جذب اعتبارات این مکان را توسعه می دهیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.