ساری - رئیس اتاق بازرگانی مازندران میزان صادرات سال جاری در استان را ۵۱۳ هزار تن به ارزش بیش از ۳۰۳ میلیون دلار اعلام کرد.

صادرات ۵۱۳ هزار تن کالا/ ۵۰۰۰ اشتغال در مازندران دچار مشکل شد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله مهاجر پیش ازظهر یکشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران با اعلام اینکه مرکبات و کیوی یکی از ظرفیت های تولیدی استان است، تصریح کرد: در ۹ ماه نخست امسال ۵۶ هزار تن کیوی به ارزش ۳۱ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سالجاری بیش از ۵۱۳ هزار تن محصولات لبنی، میوه ، مواد خوراکی ، فلزی و ....به ارزش ۳۰۳میلیون و ۲۱۹ هزار دلار به دیگر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه دربرنامه ششم توسعه ظرفیت گفتگوی دولت و بخش خصوصی جدی تر دیده است، گفت: شورای گفتگو نقش مهمی در روند فعالیت اقتصادی در کشور دارد.

مهاجر با اعلام اینکه ۵ هزاراشتغال استان با مشکل مواجه شده اند ، اظهار داشت: حفظ اشتغال موجود استان نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی با تاکید براینکه فعالان اقتصادی در بانک ها با مشکل مواجه هستند، افزود : شرایط دولت در حال حاضر مشخص است و در سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان برای رونق اقتصادی تزریق شده است.

مهاجر با عنوان این نکته که تسهیلات بانکی به افراد واقعی پرداخت شود، گفت: قطعا تنها پرداخت وام رونق تولید و بازار را به همراه نخواهد داشت و در بازار امروز تولید کننده در بازار فروش وضعیت خوبی ندارد.

وی نرخ تورم در کشو ر را ۸ درصد و نرخ سود بانکی را ۱۸ در صد بیان کرد و اظهار داشت: ۹ در صد ارزش افزوده که در مجموع ۳۵ درصد هزینه سربار تولید در کشور بوده است و نتوانستیم در بازار فروش به خوبی ورود پیداکنیم.

مهاجر بیان کرد : بحث قاچاق ورود کالا به کشور نیز مشکلات عدیده ای برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است و بدهی به دارایی، تامین اجتماعی و شهرداری برخی از مشکلات واحدهای تولیدی است.

وی در ادامه به برخی مشکلات شرکت ها و پیمانکاران‌اشاره کردو گفت : مشکلات این شرکتها مربوط به قوانین و مقررات است که باید اصلاح و به موقع اطلاع رسانی شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.