کرج - مدیر کل راه وشهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه پروژه بزرگراه همت تا کرج ۸۰ درصد پیشرف فیزیکی داشته است، گفت: این محور مهم مواصلاتی اواسط سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

بزرگراه همت اواسط سال آینده زیر بار ترافیک می رود

تقی رضایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به بازدید صبح چهارشنبه معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز از پروژه همت اظهار کرد: چندی پیش بازدیدی با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه از این پروژه صورت گرفت و قول هایی برای تامین اعتبار و تخصیص بودجه این پروژه داده شد وبازدید امروز به نوعی مروری بر بازدید قبلی مسئولان کشوری بود.

وی در ادامه افزود: باتصمیمات صورت گرفته مقرر شد  تا بودجه لازم در زمینه تملک اراضی المهدی  در امتداد اتوبان شهید همت تا کرج عملیاتی شود و شهروندانی که در این منطقه ساکن هستند حق و حقوق خود را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کنند.

مدیر کل راه و شهر سازی البرز با بیان اینکه عمده مشکل اساسی این بزرگراه تملک رفع معارضین است، افزود: پیشرفت فیزیکی در پروژه همت ۸۰  درصد در کل مسیر بوده است که در این دو ماهه اخیر حدود ۶۰ درصد پروژه پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه پیمانکار پروژه مشکلات و مطالباتی دارد افزود: قول مساعدت در این خصوص به پیمانکار داده شد تا مطالبات آنها  هر چه سریعتر پرداخت شود تا این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

رضایی افزود: قطعا پروژه همت در اواسط سال آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت و تلاش بر این است حداقل لاین شمالی این محور ظرف ۴ ماه آینده به بهره برداری برسد تا شهروندانی که از سمت تهران به شمال تردد می کنند از آن بهره مند شوند.

وی در توضیح بیشتر گفت: در جلسه ای که با حضور دادستان کل و فرماندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد قرار بر این شد کارشناسانی از شرکت ساخت، وکارشناس وزارت راه و شهر سازی املاک را بررسی کرده و  قیمت گذاری کنند هر چند این پروسه زمانبر خواهد بود ولی با سریعترین زمان ممکن تملک، تخریب، و احداث جاده در دستور کار است.

فعالیت همزمان ۳ پیمانکار در احداث جاده طالقان

رضایی در بخشی دیگر از صحبت های خود درخصوص پیشرفت جاده هشتگرد به طالقان نیزگفت:این پروژه نیز با ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است  و ۱۵ کیلومتر آن آسفالت شده است.

وی افزود: با توجه به مصوباتی که در سفر ریاست جمهور به استان البرزداشتیم و مقرر شد تامین اعتبار پروژه جاده هشتگرد به طالقان هر چه سریعتر محقق شود.

مدیرکل راه و شهر سازی البرز بااعلام اینکه طلب ۲۵ میلیارد تومانی پیمانکار این پروژه پرداخت شده است گفت: این پروژه با توجه به آغاز فصل سرما و  بارش ها به کندی پیش می رود اما قول مساعدت داده شده تا اواخر سال ۹۷ جاده هشتگرد – طالقان به بهره برداری برسد.

وی در پایان با بیان اینکه در این پروژه ۳ پیمانکار به صورت همزمان در حال فعایت هستند گفت: یک پیمانکار از طرف هشتگرد، دیگری از سمت طالقان و پیمانکار سوم برای ساخت تونل فعالیت دارند و با افتتاح  کنارگذر قرار است این جاده زیر بار ترافیک برود و تونل نیز به موازات آنها شروع به کار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.