اهواز_ مدیرکل ارشاد استان خوزستان به احتمال رایگان شدن تماشای فیلم‌ها برای دانش‌آموزان مدارس واقع در مناطق محروم با هدف ترغیب بچه‌ها به سینما اشاره کرد و عنوان کرد: امسال برای آوردن دانش‌آموزان به سینماها برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته شده است.

 تماشای رایگان فیلم های جشنواره فجر برای دانش آموزان

به گزارش قدس آنلاین، محمد جوروند امروز در نشست خبری تحت عنوان جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با بیان اینکه امسال جشنواره فیلم فجر را در دو سینمای هلال و اکسین برگزار می‌کنیم اظهار داشت: مراسم افتتاحیه در تاریخ سیزدهم بهمن ماه در ساعت ۱۸:۳۰ در سینما هلال و با اکران فیلم ماهورا برگزار می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه تماشای فیلم ماهورا در روز افتتاحیه برای عموم آزاد است، افزود: امسال ۱۸ فیلم در جشنواره و در اهواز با دو عنوان "سودای سیمرغ" و "سیمرغ و پروانه‌ها" اکران می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان خوزستان بیان کرد: فیلم‌های سینمایی امیر، مغزهای کوچک زنگ زده، ماهورا، تنگه ابوقریب، بمب، به وقت شام، چهار راه استانبول، سرو زیر آب، دارکوب، سوء تفاهم، خجالت نکش، جاده قدیم در بخش اصلی مسابقه بین‌المللی فیلم فجر و در قالب سودای سیمرغ در ساعات ۱۹ و ۲۱ اکران می‌شوند.

وی گفت: فیلم‌های شکلاتی، دزد و پری، فیل شاه، دنیای کیف‌ها و قهرمانان کوچک نیز در قالب سیمرغ و پروانه‌ها اکران می‌شود که ساعت اکران بخش کودک و نوجوان و نیز دانش‌آموزان ۱۰ صبح در نظر گرفته شده است.

جوروند به احتمال رایگان شدن تماشای فیلم‌ها برای دانش‌آموزان مدارس واقع در مناطق محروم با هدف ترغیب بچه‌ها به سینما اشاره کرد و عنوان کرد: امسال برای آوردن دانش‌آموزان به سینماها برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌ای در روز افتتاحیه و در محوطه سینما هلال برگزار و در این مراسم از یک بازیگر زن خوزستانی تجلیل می‌شود، تصریح کرد: در این جشنواره که ۱۱ روز به طول می‌انجامد دو صندوق آرای متوسط و آرای خوب دیده شده به طوری که در اختتامیه از فیلم مورد پسند مردم تجلیل خواهد شد.

ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت: امسال اکران فیلم‌های جشنواره علاوه بر اینکه در ۲ سینمای اهواز صورت می‌گیرد در سینمای نخل خرمشهر و مهر آبادان نیز انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین جلسات نقد و بررسی و نیز نشست با فیلم‌سازان که به نوعی کارگاه علمی برای علاقه‌مندان به فیلم و سینما به شمار می‌رود، پس از اکران فیلم‌ها برگزار می‌شود.

مهدی اکبریان مدیر سینما هلال اهواز نیز در این نشست از برگزاری نمایشگاه نقاشی امین بختیاری همزمان با افتتاحیه جشنواره خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.