منابع فرانسوی به جزییات نشستی که در سفارت انگلیس در پاریس با حضور وزیران خارجه انگلیس، عربستان، امارات و آمریکا درباره یمن برگزار شد، پرداختند.

جزییات نشست سفارت انگلیس در پاریس درباره یمن

به گزارش قدس آنلاین، منابع فرانسوی به جزییات نشستی که در پاریس میان رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات و بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس برگزار شد، پرداختند.

این نشست روز سه شنبه در سفارت انگلیس در پایتخت فرانسه برای بررسی راهکار سیاسی یمن برگزار شده است.

جانسون قبل از نشست گفت: درگیری ها در سوریه و یمن بدترین بحران انسانی عصر ما را ایجاد کرده است. بحران راهکار نظامی ندارد و باید راهکارهای سیاسی که درباره آن گفتگو شود برای از بین بردن رنج انسانی مورد توجه قرار گیرد.

یک مسئول برجسته در وزارت خارجه آمریکا پس از نشست سفارت انگلیس در پاریس مدعی شد: ما درباره موضوعاتی از جمله حمایت از اقدامات هفته های گذشته برای رساندن کمک های انسانی به یمن گفتگو و توافق کردیم. این عرصه کافی را برای ما به منظور انجام اقدامات بیشتر با هدف دست یابی به راهکار سیاسی بحران و استراتژی مبارزه با نفوذ ایران در یمن به عمل آوریم. افزایش حضور ایران باید تمام شود و گرنه تحریم هایی(بدون اشاره به نوع تحریمها) برای متوقف کردن آن اعمال خواهد شد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.