کرج -عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه در بودجه سال آینده بودجه عمرانی نباید قربانی هزینه های جاری شهرداری شود گفت: بودجه ۹۷ وابسته به تخلفات مسکن و فروش املاک نباشد.

 بودجه عمرانی شهر قربانی هزینه های جاری نشود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،جلسه شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز چهارشنبه با حضور اکثریت اعضای شورا، شهردار و معاونان وی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا به بررسی لایحه ای پرداخته شد که سازمان مدیریت حمل و نقل بار مسافر شهرداری کرج  وظیفه دارد ضمن بررسی پیشنهاد نرخ حمل و نقل مسافر در خصوص خودروهای جمعی مینی بوس، کاروان و اتوبوس در امور مدارس برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶  ساماندهی آنها را برعهده بگیرد.

مدیر سازمان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهرداری کرج در این ارتباط گفت: این طرح سال گذشته باید مطرح می شد و مصوبه به تصویب می رسد لذا در تیر ماه ابلاغ شده و بر اثر تاکیدات استانداری این کار به پیمانکار شرکتی داده شد  اما وقتی به مرحله بازرسی سرویس مدارس رسید نامه ای ابلاغ شد و شرکت را از این کار منع کردند.

عزیز صدر نژاد در ادامه گفت: در گذشته تاکسی و ماشین های سواری در خصوص سرویس مدارس مصوبه داشته اند اما در مورد اتوبوس و مینی بوس نیز آن را قانونمند کردیم.

صدر نژاد با اشاره به اینکه در سازمان آئین نامه ای طراحی شد تا بر اساس این  آئین نامه  واگذاری خطوط را نظارت داشته باشند، افزود: اگر این لایحه مصوب شود در این صورت نرخ کمتری از اولیا گرفته می شود و دیگر سلیقه ای نخواهد بود و با این آئین نامه هزینه سرویس مدارس قانونمند خواهد شد.

محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج هم در خصوص این لایحه گفت:  دراین طرح جلوی سوء استفاده ها گرفته می شود و اگر افزایش از شرکت ها باشد مبالغ اضافی ازشرکت باز پس گرفته خواهد شد. در نهایت این لایحه با اکثریت آرا به تصویب رسید.

 در ادامه  این جلسه اصغر نصیری شهردار کرج در خصوص متمم بودجه ۹۶ که در جسله گذشته مطرح شد گفت: با توجه به اینکه کمیسیون تلفیق با جدیت وحساسیت خاصی در اسرع وقت و زمان کوتاه بودجه را بررسی و مصوب کرد قابل تقدیر است.

وی در این زمینه  گفت: نیروهای فضای سبز شهری ۴ هزار و ۸۰۶ نفر غیر از  پرسنل فردیس هستند که حقوق می گیرند.

شهردار کرج با اعلام اینکه ۱۱ هزار و ۹۲۰ نفر مجموع پرسنل مدیریت شهری هستند، افزود: این تعداد از زمان شروع دوره پنجم شورای شهر کرج افزایشی نداشته است.

وی به بحث فروش بخش املاک در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: ۲ بار املاک شهرداری به مزایده گذاشته شد ولی به فروش نرسید  لذا درخواست شد تا قیمت املاک بعد از  کارشناسی مصوب شود وآن بخشی از املاکی که به فروش نرفته است تهاتر شود.

رئیس شورای شهر کرج خطاب به شهردار کرج با بیان اینکه یکی از بحث های مهم شهر کرج تعداد نیروی بالای شهرداری است، گفت: حساسیت موضوع در این زمینه بالا بوده بنابراین تلاش کنید بار اضافه به مجموعه تحمیل نشود تا  قولی که شهرداری کرج به معاون وزیر در این زمینه داده است عملی شود.

وی در ادامه گفت: اگر  شهرداری به هر دلیلی در حوزه های تخصصی شهرداری نیرو اضافه کند از نیروهای گذشته شهرداری باشد و یا از مسیرهایی باشد که حقوق مردم رعایت شده  و با مصاحبه و قانونمند انجام شود.

عضو شورای شهر کرج در ادامه جلسه گفت: در خصوص متمم بودجه واقعیت این است هم شورا هم شهردار همکاری لازم را داشته باشند و در بودجه سال آینده هزینه های عمرانی قربانی هزینه های جاری نشود و بودجه ۹۷ عدم وابستگی به تخلفات مسکن و فروش املاک باشد.

رحیم خستو در ادامه افزود: انتظار می رود در بحث عمرانی نظارت به گونه ای باشد که شهر قربانی سیاست های ناقص نشود ضمن آنکه عدم توجه به دیدگاه های فرهنگی، اجتماعی  یکی از مشکلات اساسی در این کلانشهر بوده است.

در بخش دیگری از جلسه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج متمم پیشنهادی شهرداری کرج را  قرائت کرد و گفت :  میزان درآمد نقدی پیشنهادی شهرداری کرج بیش از ۱۵۱۶ میلیارد تومان است.

عباس زارع متمم بودجه تلفیق سال ۹۶ را که به تصویب اعضا شورا رسید را مطرح کرد و گفت: در بخش درآمد پیش بینی شده ۱۳۹۹ میلیارد و ۲۱۵ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان درآمد نقد  و ۵۱۹ میلیارد و ۵۷۳ میلیون غیر نقد است.

وی همچنین هزینه های عمرانی را بیش از ۱۰۴۹ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان برشمرد و گفت:عمده کاهش هزینه های شهرداری کرج در بخش هزینه ای جاری و به نفع هزینه های عمرانی شهرمی باشد. این متمم بودجه با رای اکثریت به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.